DEN VACKRASTE PLATSEN

Söndag eftermiddag tillbringade vi hos mina föräldrars. Speciellt sommartid är nog mitt barndomshem den vackraste platsen.

Jag har dock försökt övertala mina föräldrar att det enda som saknas är den stora poolen👍😂.


Både Hugo och vi trivs på den stora gården med stora ytor och så mycket vackert.
Där finns blommor i massor, både planterade och fina ängsblommor i olika arrangemang.







Guds fina natur och Guds fina skapelser blir till något helt fantastiskt när vi låter våra gåvor få fritt spelrum med Guds hjälp.




TILLSAMMANS ÄR VI "STARKARE".
Det finns ett ordspråk som säger att ensam är stark, men det stämmer inte. Ibland kanske livet för in oss i situationer när vi är ensamma och behöver vara starka, men för att vara riktigt stark behöver man vara två eller flera, inte ensam.

Tillsammans med Jesus är vi aldrig ensamma, då är vi alltid fler än en.

Mamma och pappa har sina egna områden på gården som de fixar och håller igång med, men de hjälps ändå alltid åt, för tillsammans är de starkare.


Många vackra ting och en fröjd för ögonen, allt från stora gräsmattor, vackra byggnader, blommor, växter, prydnader, vedhögar, gärdsgårdsstaket till vanliga men ändå så olika stenar.




Detta fönster är nog ett av mina favoriter.




Här blev det en äldre bild på staketet, hade tyvärr ingen årets.




NYTT OCH LJUST
Jag har också börjat med något nytt när det gäller mitt fotografierande, och jag vet inte riktigt varifrån det kommer.
Men jag vet att riktiga fotografer både står, ligger, klättrar upp på tak m.m för att få de bästa bilderna.
Jag ligger i gräset😊, tittar upp mellan löven och fotografierar.

Och Hugo ligger ju förstårs också riktigt nära.

Det att ligga där i det sköna, nyklippta gräset är en sak, sen att se upp i det stora lövverket och plötsligt se ett starkt ljus som lyser så klart, det säger en hel del om livet.


Ensam är inte stark, tillsammans är vi starkare, och med Jesus är vi starkast.

Sen att bara ligga där med fötterna i kors och njuta av sommaren, det är livet, det är nuet, det är att vandra nära marken, eller hur?



MÄNNISKORNA
Att få umgås med mina föräldrar gillar jag, något som bara blivit värdefullare med åren och nu när min syster som bor i Sverige är hemma på visit så är det ju ännu trevligare, och att vädret var toppen var ju liksom pricken på i:et.

Vi tillbringade hela eftermiddagen ute på gården, inne hinner vi ju sitta sen på vintern.



ALLT HAR SIN TID
Dessa ord har fått en så mycket starkare innebörd under det senaste året. Mycket har hänt och mycket är pågång och allt har sin tid, på ett eller annat sätt.

Och när man blickar tillbaka på livet då är det ju inte alla dessa materiella saker som vi omger oss med som betyder något, utan det är alla människor och människomöten, alla upplevelser som vi minns och är tacksamma för.

Tid är liv och livet är tid. Men hur mycket tid, det vet endast vår Herre.
Min tid, vår tid, din tid, och en evig tid som vi redan nu får se till att vi har en "biljett" till.

Tid att stanna upp och studera (eller snusa på) hästgödsel är också att leva i nuet av den tid vi fått.

ALLT HAR SIN TID, DET FINNS EN TID FÖR ALLT SOM SKER UNDER HIMLEN : 
EN TID ATT FÖDAS OCH EN TID ATT DÖ, 
EN TID ATT PLANTERA OCH EN TID ATT RYCKA UPP DET PLANTERADE, 
EN TID ATT DRÄPA OCH EN TID ATT HELA, 
EN TID ATT RIVA NER OCH EN TID ATT BYGGA UPP, 
EN TID ATT GRÅTA OCH EN TID ATT SKRATTA,
EN TID ATT SÖRJA OCH EN TID ATT DANSA, 
EN TID ATT KASTA BORT STENAR OCH EN TID ATT SAMLA STENAR, 
EN TID ATT TA I FAMN OCH EN TID ATT AVSTÅ FRÅN FAMNTAG, 
EN TID ATT SÖKA UPP OCH EN TID ATT TAPPA BORT, 
EN TID ATT FÖRVARA OCH EN TID ATT KASTA BORT, 
EN TID ATT RIVA SÖNDER OCH EN TID ATT SY IHOP, 
EN TID ATT TIGA OCH EN TID ATT TALA,
EN TID ATT ÄLSKA OCH EN TID ATT HATA, 
EN TID FÖR KRIG OCH EN TID FÖR FRED (Predikaren 3:1-8).

LÅT DIN NÅD VILA ÖVER OSS, HERRE! VI SÄTTER VÅRT HOPP TILL DIG (Psaltaren 33:22).

SMAKA OCH SE ATT HERREN ÄR GOD! SALIG ÄR DEN SOM FLYR TILL HONOM (Psaltaren 34:9).




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023