NU ÄR VI HÄR

I går flyttade vi ut till villan, Jan redan på dagen och jag cyklade hit efter jobbet.

Det är en krokig men fin väg ut till Fäboda.

Vi vaknade imorse till fågelkvitter, en mulen men varm dag.


Gula bananen (båten) har inte kommit i sjön ännu.

Vi åt morgonmål och tog en skön morgonpromenad till stranden med Hugo.


EN SVÄNG HEM VARJE DAG
Vi var mitt på dagen en sväng in till staden för att hinna träffa Mattias innan han for på kvällsjobb och vi hann umgås med Matilda (som inte alls vill bo här i sommar) innan hon skulle iväg och träffa en kompis. Och strax innan vi skulle åka så kom Mikael hem från sitt jobb, så vi hann även växla några ord med honom och kramas (naturligtvis).

Och medan vi var hemma så blev det också ett bad för Hugo.

En nybadad  Hugo i fönsterdraget, en hund som njöt av att vara våt i denna värme.

I går kväll när jag kom till villan kom Hugo genast springande emot mig och överrröste mig med pussar och precis då kände jag att: ånej, nu igen har han lyckats rulla sig i något som inte luktar så gott. Och jo så var det för det kunde Jan intyga😉.
Men då var det för sent för att börja bada Hugo, så vi sov med en stinkande hund inatt.

Nybadad och nyborstad.

FIXAT OCH GREJAT
Resten av dagen har vi grejat på här vid villan.



Jan har klippt gräs och fixat det ena och det andra.


Jag har planterat och arrangerat blommor och växter.
Mikael kom hem med en tomatplanta (mina plantor som var så fina fick solchock och kanske även köldchock så de blev till inget), lite kryddor och en stor hängpetunia som han fått från jobbet👍, vilka han gav till mig😊💗. Förrutom en krydda (minns inte namnet) som han skulle ha själv, till en viss dryck

Plantering pågång.
Har tyvärr ingen bild av den fina petunian men det lär nog komma någon annan dag.
Men den syns faktiskt lite på bilden där Jan klipper gräs. Då hade jag hängt den där först, men sen fick den byta plats och hänger nu vid stora terassen.


RENA SÄNGKLÄDER
Det här med städning är något som vi inte tar så värst allvarligt. Insidan (i vår husvagn) blir sällan speciellt mycket städad efter vintern, oftast river vi bara igång, så även i år.
Det får liksom se ut som det gör och om vi vill och orkar ja då städar vi eller plockar upp lite grann, någongång.

Just nu bor vi med en massa ouppackade väskor och grejer överallt, som inte hittat sina platser ännu. Och det går riktigt bra, det stör oss inte det minsta, inte nu, inte idag, men kankse en annan dag och då får vi fixa det.




Men ikväll har jag bytt till rena sängkläder (kändes inte så viktigt igår med en stinkande hund😉).

Ren hund och rena sommar fräscha lakan.

KVÄLLSPROMENAD
Vi tog en kort kvällspromenad med Hugo i det lätta regnet (vilket började precis då). Jag passade på att plocka en fin midsommarbukett.



Sen for Jan i bastun.
Bastun är varm så gott som varje kväll och vi älskar att bada bastu.
Jag skall blogga klart sen blir det ett bastubad även för mig.



SNART MIDSOMMARAFTON
I morgon blir vi flera här, då kommer även Jan's syster med familj hit. Och i alla andra villor här runtomkring blir det också flera invånare när släkter träffas, barn och barnbarn dyker upp.
Vi kommer som vanligt att träffas och njuta av det årliga knytkalaset.
Och för andra året i rad är det vår tur att göra midsommarstången, så vi har en hel del att fixa imorgon.
Det kommer att bli en rolig dag, med mycket program och håll i gång.



NU HAR DET BÖRJAT
I kväll innan myggen och regnet kom satt vi ute med svärföräldrarna och njöt av det varma vädret.
Sen satte Jan igång bastun och grillade lite korv.
När damerna gått in till sitt satt ännu herrarna (far och son) kvar i den fina kvällen.


Nu har det börjat, villalivet, och det känns så skönt.
TACK JESUS att vi får vara här igen, får bo här och får njuta av sommaren här tillsammans med våra nära och kära.

TREVLIG MIDSOMMAR TILL ER ALLA


En fin midsommarbukett ett annat år.

SÅ LÄNGE JORDEN BESTÅR SKA SÅDD OCH SKÖRD, KÖLD OCH VÄRME, SOMMAR OCH VINTER, DAG OCH NATT ALDRIG UPPHÖRA (1 Mosebok 8:22).

UPPFYLLD ÖNSKAN ÄR LJUV FÖR SJÄLEN (Ordspråksboken 13:19a).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023