ATT KRAMAS GENOM TELEFONEN

Som varje morgon så tog jag ett mannakorn/ett bibelord även i morse och fick detta.




Och det bibelordet var speciellt till våra kära vänner i den situation som de befinner sig i just nu.
Varje morgon "nu" ber jag om ett bibelord just till dem och naturligtvis även till mig/oss.

Vi var ju i Tuuri när jag fick ett meddelande från min kära vän att de kämpar för sitt barn och jag ville genast hem. För vi vill också vara med och kämpa på det sätt vi kan, genom att finnas till och genom bön.


HÅLLA IGÅNG FÖR ATT HÅLLA TANKARNA PÅ RÄTT VÄG
I Tuuri hade jag köpt nya kökshanddukar som jag sett ett tips om att sätta under besticken.
Sen vi kom hem har jag fixat och donat, ett som annat för att inte låta tankarna gå i fel banor.



Visst blev det fint? Och nu är det mycket lättare att hålla rent för en slarver som mig. Nu kan jag bara damma av duken eller slänga den i tvättmaskinen istället för att behöva putsa och gnugga själva lådan.

Jag har också rensat jordgubbar.



INGA ORD
När man inte hittar de rätta orden då kan man kramas och då ska man kramas.
Man kan också kramas genom telefonen. De senaste dagarna har vi kramats och jag skall fortsätta att sända varma styrkekramar, varje dag till min kära vän.





KOM TILL MIG ALLA NI SOM ÄR TYNGDA  AV BÖRDOR; JAG SKA SKÄNKA ER VILA (Matteusevamgeliet 11:28).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023