SOMMARPLANER

Har du/ni massor av sommarplaner?
Jag tycker att vi för varje sommar får mindre och mindre planer. I sommar har vi nästan inga alls, och bra så, vi får ta dagen som den kommer.

Men det lär bli villaliv, bada bastu, koka stora grytor mat för de hemmavarande jobbande ungdomarna också mitt jobb då. Hinna träffa släkt och vänner och säkert någon sväng till favoritstället Tuuri.
Också ska jag njuta av alla möjliga sommarblommor.


SOMMARBLOMMOR
Denna veckas besök hos mina föräldrar resulterade i en fin sommarbukett, som mamma fick.


Vi var mest ute. Vädret var fint och varmt, det var betydligt varmare ute på landet än här i staden.



Mamma har redan många fina uteblommor men vi tog ändå en sväng till Garden Flora för att inhandla några till, blommor kan man inte få för mycket av😉.



Mamma, min syster Maria, Hugo och jag begav oss till Garden Flora.
Denna gång ögonshoppade jag, hela trädgården är en fröjd för ögat.




Senast vi var där så köpte jag b.l.a. blomgödning, troligtvis för första gången i mitt liv.
Sandra lovade att med ett litet kryddmått i varje kanna så kommer mina sommarblommor att blomma flera än en gång/sommar (vilket är det vanliga i min rabatt).
Så nu gör jag ett försök. Jag vet ju även att det gäller att vattna varje dag, men det är något jag är för lat för, så vi får se hur det går.




JOBB
Jag hade redan lovat att jobba 50% åt Kårkulla i juli. Nu har jag blivit tillfrågad att jobba närmare 80%, och jag tackade ja.
Därtill får jag också ta inhoppsskift, vilket gör att det kan bli närmare 100%, vilket jag ju inte hade planerat, men vi får se hur jag gör med just den delen. Allt beror ju på den övriga familjens planer också.

Jag är oerhört glad att de vill ha mig, att jag får jobba just där jag trivs som fisken i vattnet.


ETT GOTT RÅD I SEMESTERTIDER
Innan jag säger godnatt vill jag ge ett sommarråd, lika mycket till mig själv som till dig som läser.
Låt oss inte bli som Israels barn (läs bibelordet nedan) att vi nu i sommar jobbar så hårt med allt vi vill ha gjort och hinna med att vi inte har tid att lyssna till Herren, vad Han vill att vi ska göra eller inte göra. Låt oss inte ha så bråttom att vi blir alldeles otåliga och inte kan njuta av allt det vackra och goda som sommaren erbjuder oss.

Avslutar  med den kända barnabönen, som vi får be även om vi inte längre är små barn. För barn är vi alltid, vi är ju Guds älskade barn.

Gud som haver barnen kär, se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går, Du förbliver Fader vår. Amen.

GODNATT




ALLT DETTA TALADE MOSE TILL ISRAELS BARN, MEN DE LYSSNADE INTE PÅ HONOM PÅ GRUND AV SIN OTÅLIGHET OCH DET HÅRDA ARBETET (2 Mosebok 6:9).

BARA HOS GUD HAR MIN SJÄL SIN RO, FRÅN HONOM KOMMER MIN FRÄLSNING (Psaltaren 62:2).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023