JAG SKA

Började denna morgon som gatsopare, igen, i tunneln här nära.
Någon hade med en sten, vilken låg kvar på marken kastat sönder tre lampor som finns uppe i taket. Det låg plastbitar vassa som glas överallt.


Jag städade upp och ringde sedan till tekniska verket, de lovade komma och fixa det.

Men innan jag och Hugo tog vår morgonpromenad fick vi säga hej då till Matilda och Mattias som åkte iväg med tåget till Helsingfors på en dagsresa.
De har shoppat, ätit gott, varit till Mattias lägenhet och haft välbehövlig syskontid.
De kom hem nu i kväll 22-tiden, båda två var nöjda med resan.


MÅLAT INNE OCH UTE
Jag har haft en hel dag för mig själv, med Hugo😉. Jag har målat mest hela dagen.
Här inne började jag på med trappan upp till övrevåningen. Jag målade tills målet tog slut och jag blev nästan klar med hela trappan och räcket.

Genom åren har vi prövat på en hel del olika mål, denna gång blev det detta. Det spelar ingen roll vad vi målar med för det håller inte länge ändå. Vår familj är helt enkelt inte skapta för att ha en vit trappa😊.



Så här nött var vår trappa.



Och jag som trodde att vi hade en vit trappa, den var mera gulvit.



Men NU är den vit.







LUNCH
Den fixade jag enkelt med en sväng till McDonalds👍.




På hemvägen fick vi stanna och vänta på att tåget med alla sina vagnar fyllda med stockar skulle rulla förbi, då passade Hugo på att tjuvstarta, han älskar nämligen McDonalds franska potatisar.



BESÖK
På eftermiddagen fick jag trevligt besök av ett f.d dagbarn, tillsammans med sin pappa.
Alla djur skulle gosas med, lekstugan inventeras och gungorna gungade för fullt.



MERA MÅLA
När mina gäster for hem drog jag igång med att träolja terassen och trappan.



Och varje år blir jag lika förvånad över vilken stor skillnad det blir. Det var så grådaskigt före och nu blev det så fint och fräscht.




Jag behöver väl knappast berätta hur min rygg mår efter en dag med pensel i hand, men jag kan ändå konstatera att den kunde ha varit mycket sämre än vad den är.

Och imorgon ska jag till fysioterapeuten 👍.


MIDDAG
Jag smällde ihop en pizza till kvällen, med tonfisk, ananas, oliver och getost. 


Och satte ännu lite färskpressad vitlök på.
Det blev riktigt gott.



PROMENADER
Sen har vi också hunnit med tre promenader idag.


Men idag var det för varmt för Hugo, han gillar inte att promenera i stekande sol. Då sätter han sig ner någonstans😉 eller tvärstannar och visar att han inte vill gå längre.


Men vi tog en långpromenad imorse när det ännu var svalt och likaså nu på kvällen när det svalnat, då fick vi för första gången i år dras med myggor, inte roligt alls.


BIBELORD
När jag skriver mina blogginlägg gör jag lite olika när det gäller bibelord.
Ibland skriver jag först ner det som finns på mitt hjärta och sen ber jag om de rätta bibelorden. Ibland passar de utmärkt, andra gånger kan Herren ge mig ett bibelord som inte stämmer överens med texten men som jag själv eller någon av mina läsare behöver få läsa just då.

Andra gånger får jag ett bibelord först och skriver en text utifrån det.

I dag fick jag detta starka bibelord (här nedanför) och det tackar jag för. Det liksom lyser rakt in i vår situation just nu. JAG (Herren) ska beskydda honom, JAG svarar honom, JAG är med honom i nöden, JAG ska rädda honom.



I dag skrev jag ingen speciell text till bibelordet. Bibelordet får tala för sig själv "GUD LÄMNAR OSS ALDRIG".


HAN HÅLLER MIG KÄR OCH JAG SKA BEFRIA HONOM, JAG SKA BESKYDDA HONOM, TY HAN KÄNNER MITT NAMN. HAN ROPAR TILL MIG OCH JAG SVARAR HONOM. JAG ÄR MED HONOM I NÖDEN, JAG SKA RÄDDA HONOM OCH GE HONOM ÄRA. JAG SKA MÄTTA HONOM MED LÅNGT LIV OCH LÅTA HONOM SE MIN FRÄLSNING (Psaltaren 91:14-16).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023