KUSINTRÄFF 2019

Jag vaknade kl.8 imorse och började genast fixa inför dagens fest, ja jag vill kalla det för en fest, någon annan kanske skulle säga kusinträff med knytkalas och det är också rätt.
Men jag tänker det som en fest, för varje dag vi kan träffas, så visst är det en fest.


När jag var på morgonpromenad med Hugo plockade jag en liten sommarbukett, som fått pryda långbordet i dag.


Kl.14 började kusiner med sina respektive droppa in och även flera barn och barnbarn. Några från den äldre generationen (kusiners föräldrar) var också med.
Vi körde med knytkalas som vanligt, jag och några till dirigerade bakverk, sallader och pajer i köket, medan Jan startade grillen. 

Det salta bordet.



Det söta bordet.








VÅRA GÄSTER





Sen glömde jag att ta bilder av alla dem som satt på insidan.


SMÅKUSINER
Här är några av de småkusiner som var på plats.



Jag tog ännu en sista bild av dem innan våra pojkar skulle vidare till en tävling vid gymet.



VI KUSINER
Sju kusiner var inte på plats.
Men här kommer en bild på oss som  hade möjlighet att träffas idag.



BARNEN
Lekstugan var toppen idag med alla spännande grejer och saker. Jag tror nog att den kommer att få stå kvar ett bra tag för dylika tillfällen 👍.

Här har någon haft riktigt roligt idag med sand, vatten och en massa grejer.



TOMT PÅ GÅRDEN MEN HJÄRTAT FYLLT AV KUSINER OCH TACKSAMHET
Så roligt igen att kunna träffas, sitta ner och prata en stund, äta mycket gott och bara få se varann, höra hur livet rullar på.


Nu är det tomt på gården men inte i mitt hjärta.



Ju äldre jag blir desto viktigare blir mina kusiner, min släkt, dem jag hör ihop med.
Det spelar ingen roll att vi är olika, tycker och tänker olika om saker och ting.
Gud har skapat oss alla till den vi är, alla är vi liksom "en färg som Gud målar livet med".

Jag är så glad att jag får ställa mig i den skara som är mina kusiner, även om jag är yngst med mina 47 år😉.
Jag är så tacksam att vi kunde träffas idag, och jag hoppas att vi kan träffas nästa sommar igen.

TACK  kusiner att ni är mina kusiner😊.


BÖNESVAR
Jag hade två böneämnen speciellt för denna dag.
1. Att pappa skulle ha fått komma hem från sjukhuset, vilket han har👍, han valde dock att inte följa med på dagens träff.
2. Att vi skulle få soligt, varmt och fint väder så vi även kunde vara på utsidan, vilket vi fick👍.

I morse när jag vaknade så störtregnade det.


Men innan klockan blev 14 så hade vi sol och fint väder👍, och lite blåst som blåste bort alla mygg 👍TACK JESUS. 
Det är viktigt att inte glömma tacket. Vi ber och vi får och glömmer ofta att tacka.


TACK FÖR KUSINER
K- KRAMAS ( vi har fått kramas idag, kramats p.g.a glädje).
U- UTE (vi har kunnat njuta ute i det fina sommarvädret).
S- SOL (nu har jag sol i hjärtat och sol i sinnet efter dagens fina "fest").
I- INTRESSANTA (det är alltid intressant att få lyssna på någon annans livsberättelse).
N- NJUTA (vi har fått njuta av det stora knytkalasbordet).
E- ELVA (vi var elva kusiner på plats idag).
R- ROLIGT (vi hade roligt idag).



HEDRA DIN FAR OCH DIN MOR, SÅ ATT DU FÅR LEVA LÄNGE I DET LAND SOM HERREN DIN GUD GER DIG (2 Mosebok 20:12).

DEN SOM INTE TAR HAND OM SINA EGNA SLÄKTINGAR, OCH SÄRSKILT SIN EGEN FAMILJ, HAR ÖVERGETT SIN TRO PÅ JESUS OCH ÄR SÄMRE ÄN DEN SOM ALDRIG HAR KOMMIT TILL TRO (1 Timoteusbrevet 5:8).

DESSA ORD SOM JAG I DAG BEFALLER DIG SKA DU LÄGGA PÅ HJÄRTAT. DU SKA INSKÄRPA DEM HOS DINA BARN OCH TALA OM DEM NÄR DU SITTER I DITT HUS OCH NÄR DU GÅR PÅ VÄGEN, NÄR DU LÄGGER DIG OCH NÄR DU STIGER UPP (5 Mosebok 6:6-7).

OCH DETTA BEFALLER JAG ER: ATT NI SKA ÄLSKA VARANDRA ( Johannesevangeliet 15:17).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023