LIVET RUNT OMKRING

Det händer en hel del nu i maj-månad, det är avslutningar, examensfester och födelsedagar. Vi har firat i flera dagar (skall skriva om det en annangång).


I dag blir det också fest, kalas för två av barnens kusiner.
Jag kommer inte att delta för jag och mamma åker även idag till Vasa centralsjukhus.


Det tar ca 1h och 15 min att köra dit. Under den tiden får lovsången strömma ur högtalaren, både för att hålla chauffören pigg och alert men även för att lovsång förändrar atmosfären. Det gör ju all musik, och därför väljer jag som oftast lovsångsmusik även idag, i denna situation.

Denna gång lär vi hitta direkt till rätt rum i sjukhusets stora djungel.



Sen får vi sitta vid sängen och umgås i ca 2h, innan vi kramas igen, säger hej då, vi ber för dig och vi
hörs och kommer på besök igen.
Sen går vi ut ur rummet med den där känslan att vad gott det kändes att få träffas och vad konstigt det
känns att åka iväg och lämna vår kära där.


Innan vi åker hem kanske det blir en kort paus i sjukhusets cafeteria, så gjorde vi även i fredags. Där
fanns inget som jag kunde äta (konstigt på ett sjukhuscafe) förrutom ett Mignonägg som hade lämnat kvar från påsken....vilken tur jag hade.


Det fanns faktiskt tre ägg, så om jag har tur så finns det två kvar ännu.

Sen kör vi hemåt, jag sätter på lovsångsmusiken, vi pratar och utvärderar besöket och ser på livet runt omkring.



LEV I NUET
Det sägs att man ska leva i nuet och ta vara på varje stund, där försöker jag att alltid leva, men nu gör jag det ännu mera.
Just nu när jag skriver så ligger jag i sängen och vilar samtidigt min rygg som sen skall sitta en hel del. Jan ställer till lunch, klyftpotatisar och grillat kött, vi samtalar smått medan han hackar och skär och medan mina fingrar låter tankarna landa på tangenterna.

Jag skall snart ta en dusch, vi ska äta och sen åker jag iväg, åker först för att hämta mamma och sen susar vi iväg.
I fredags när vi åkte iväg var det kraftig storm, vi såg omkull blåsta träd och bilen ville knappt hållas på vägen i de värsta pustarna, då tog det 1h och 40 min att köra, inräknad en ryggsträckar paus.

TACK JESUS ATT DU ÄR MED, I GÅR, I DAG, I MORGON OCH FRAMÖVER, ALLT OCH ALLA I DINA HÄNDER AMEN.

Jesus är med även när vi klättrar på helt nya höjder.

KOM TILL MIG, ALLA NI SOM ARBETAR OCH ÄR TYNGDA AV BÖRDOR, SÅ SKA JAG GE ER VILA (Matteusevangeliet 11:28).

VAR INTE RÄDD, FÖR JAG ÄR MED DIG, SE DIG INTE ÄNGSLIGT OM, FÖR JAG ÄR DIN GUD. JAG STYRKER DIG, JAG HJÄLPER DIG, JAG STÖDER DIG MED MIN RÄTTFÄRDIGHETS HÖGRA HAND (Jesaja 41:10).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023