SISTA SKOLAVSLUTNINGEN I HÖGSTADIET

För precis en vecka sedan den 1 juni var det 9:ornas dimission, Matildas sista dag i högstadiet.
Denna bild har Matti Aspvik tagit.


Och den här tog jag, dock inte av samma kvalitet 😉.



Matilda tillsammans med sin klasskompis och vän, de har följts åt sedan 1:an och nu till hösten kommer de att börja i olika skolor.



9 C traskar upp enligt alfabetiskordning/efternamn, så Matilda gick näst sist.



Matilda och en klasskompis höll ett vackert tacktal till deras klassförståndare Heidi.



Vi fick sjunga " Den blomstertid nu kommer", och vi sjöng.



Efteråt skålades det i alkoholfritt äppelcider, fotografierades och kramades.
Ja det är inte bara roligt att sluta högstadiet, det är många känslor. Många vänner och lärare som man liksom måste säga "adjö" till, för nu går man åt skilda håll.





Det skulle tas många bilder, inne som ute.



MATILDAS DAG
Detta var ju verkligen Matildas dag så hon fick välja dagens fortsatta program. 
Efter avslutningen började vi med att fara ut och äta, alla utom Mikael som ju inte ännu kommit hem till sommaren.

Jan ser lite skum ut här😊. 


Vi åt gott.





Efter maten blev det glass, som vi avnjöt i skolparken.



Jag åt saltlakrits, en vegan glass. Den var så konstig i konsistensen så det var svårt att få bollarna att hållas, så hon som jobbade i kiosken satte dem till slut i en bägare och struten på👍😊. Det var gott.



Därefter blev det ett besök till fammos och faffas.



Och till sist blev det en sväng till Fäboda. Det var blåsigt värre, men lika fint som vanligt.



Matilda hade kameran med och tog en hel del bilder denna speciella dag. Och det gjorde jag också 😉.

Matilda.






Jan.



Mattias och Hugo.


Och vi vandrade på den fina handikappvänliga spången.



På kvällen for Matilda ut och äta med sina vänner och kom sen hem kl.22. Hon och kompisen kom till vårt och då fick Jan agera chaufför för de ville ut och köra en sväng.
Klockan 24 for kompisen hem och Matilda for då ännu ut med Mattias, de körde några varv för att kolla läget i Jakobstad denna skolavslutningsdag.

Jag kan knappt tro att vår minsting nu redan gått ut högstadiet. Till hösten blir det Jakobstads gymnasium.



KVÄLLEN FÖRE
På fredagen den 31.5 hade vi glädjen att få fira Benjamin som fått sin "kombinationsfordonsförarexamen".
Det var en fin fest vid den mysiga kvarnen vid Stinasholma.





Benjamin.


Min väninna Ann, Benjamins mamma hade bakat och fixat så otroligt mycket gott, och även till mig trots alla mina allergier.
Först fick jag den godaste pajen någonsin.
Strax innan denna fest hade jag och mamma varit till Vasa, så jag hade inte hunnit äta någon middag, vilket gjorde att pajen var så passande. Jag åt två stora bitar😋.


Sen var det bara att fortsätta med allt sött och gott.


Jan åt också mycket gott, men han tycks ha tom tallrik på varje foto😊.



Och sen avslutade jag med den godaste tårtan någonsin (så får jag säga varje gång jag får uppleva ännu en god mjölkfritårta).



FEST IGEN
I morgon blir det fest igen👍😊, för då blir det sommarens "kusinträff", i år samlas vi hemma hos oss.
Så egentligen varje dag denna vecka har vi fixat ett som annat ute på gården,vi hoppas nämligen att det ska bli så varmt och fint väder så vi också kan vara på utsidan.

I går hämtade vi långbordet och bänkarna hos mammas och pappas.


I dag var vi till Garden Flora och inhandlade sommarblommor. Och vi fick fantastisk hjälp av Sandra, det blev tips och råd om det ena och det andra. B.l.a så kom jag hem med blomnäring som skall göra att mina blommor blommar fler än en gång/sommar 😉.


Det händer någonting hela tiden vid Garden Flora, varje gång vi kommer får vi sätta ögonen på något nytt och vackert som Sandra har skapat i sitt trädgårdsparadis. Här står Sandra med sin dotter vid den stora dammen.

Vi inhandlade blommor och for sen för att hämta ett extra kylskåp, vilket verkligen kommer att behövas imorgon.



Jag har inte en enda bild från utsidan när vi fixat på i dag, men här kommer en bild från när jag drog fram symaskinen sent ikväll och började sy. Vad jag gjorde kanske du kan gissa, om inte så kommer svaret en annan dag.



Varje dag med Jesus, vardag som fest👍😊.



DETTA ÄR DAGEN SOM HERREN HAR GJORT, LÅT OSS JUBLA  OCH GLÄDJAS I DAG (Psaltaren 118:24).

ALLT HAR SIN TID, DET FINNS EN TID FÖR ALLT SOM SKER UNDER HIMLEN (Predikaren 3:1)




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023