EN BÄTTRE DAG

Ja tänk att det också finns dagar när man får säga att nu är det faktiskt en bättre dag.
En sådan dag när provsvaren börjar visa bättre resultat och läkaren börjar prata om utskrivning.

Så här ser en bra morgon ut: sol, sommar, morgonpromenad i shorts och ett bra telefonsamtal.

I morse var morgonen när jag fick ett bra telefonsamtal och eftersom jag nu varit på jobb ikväll och inte hunnit ringa (innan det blev för sent) så vet jag ju inte exakt hur det gick. Det får jag ringa och ta reda på imorgon.
Men jag vill tro att det blev hemfärd, att han är hemma nu och att allt börjar svänga till det bättre.


I GÅR
Det var också en bra dag på flera sätt.
Jag och de hemmavarande barnen lekte trädgårdsfixare hos mamma. Mattias rattade traktorgräsklipparen.



Och jag klippte med den vanliga gäsklipparen på de brantaste sluttningarna och kring träd och buskar.


Matilda fick vara hundvakt och den som försåg oss med dricka.
Efteråt bjöd mamma på sött och gott.


Mera roligt var att min syster Maria kom "hem" från Sverige, först med flyg och sen den sista etappen med tåg.
På natten kom Jan hem med nattflyget från sin arbetsresa till Sverige.
Och ännu senare på natten kom även Mikael hem med färjan från Umeå, och bil från Vasa, så nu har också han flyttat hem för sommaren.

Nu är VI ALLA HEMMA💗😊.
I kväll somnar jag med ett lättare hjärta än på länge.

TACK JESUS FÖR MIN FAMILJ OCH FÖR ATT DU HÅLLER OSS ALLA I DIN HAND.


Så här vackert blommar maskrosorna just nu på ängarna hos mammas och pappas.

HERREN ÄR NÄRA ALLA SOM ÅKALLAR HONOM, ALLA DEM SOM ÅKALLAR HONOM I SANNING. HAN GÖR VAD DE GUDFRUKTIGA BEGÄR, HAN HÖR DERAS ROP OCH FRÄLSER DEM (Psaltaren 145:18-19).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023