BRÖLLOPSDAG 2021

Jag vaknade kl.7:20 av att Hugo behövde ut, och i det skedet kom jag inte alls ihåg att det var/är vår bröllopsdag i dag.

Han och jag i dag.

Men under morgonrundan kom jag på det 👍 och plockade en blombukett, egentligen en pissbukett (eftersom campingens alla hundar troligtvis satt sina pee-mail på alla vilda blommor här) som fått pryda vårt bord idag.


Och Hugo åt gräs och spydde, hans morgonprocedur den senaste veckan (när han inte äter spyr han galla eftersom magen blir för tom). 


På kvällarna när det blivit svalt då får vi honom att äta och då blir han busig och vill leka och promenera.

Campingen var rätt öde denna tidiga morgon, men andra hundägare vat också ute.
Vi gick förbi simplatsen som i vanliga fall är populär när vädret är på topp men som nu låg helt stilla och öde.


Vi gick över flera broar.


När vi kom tillbaka ville Hugo stanna på utsidan, och våra grannar åkte iväg så han fick fri sikt och kunde ligga och spana in alla hundar.


Jag gick in och gav min sovande man en puss på vår 26-åriga bröllopsdag 💗. Sen ställde jag i ordning morgonmålet och väckte min älskling. 

Morgonmålet, inget speciellt men ändå gjord av kärlek och till-lyxat med några choklad bitar.

Efter att vi fått i oss lite mat bar det av till butiken. Vi uppdaterade vår sommargarderob, lite.

Det blev en rosa klänning till mig. 


Och nya shorts och en pike tröja till Jan.


Hugo sov skönt i vagnen i butiken.

Vi hade med filten som Hugo sov gott på.

När vi kom ut kom ett par med en liten hund fram till mig och frågade på finska om det fortfarande är okej att ta hunden med in i denna affär. Och de blev så glada av att få ta in sin lilla guldklimp.

Efter shoppandet kom min kusin och hans fru på besök. De firar 33 årig bröllopsdag imorgon 💗 så vi firade tillsammans.
De hade tänkt bjuda oss på mat och vi hade tänkt bjuda dem på mat. Men eftersom vi redan hade inhandlat det mesta så blev det så att vi stod för varmrätten och de stod för efterrätten. 

Och vi fick en riktigt trevlig stund tillsammans.


Bilden blev lite ljus och konstig (och en av oss tuggade gurka 😊) men sällskapet var det bästa.


Och efterrätten smakade somrig och god.

Jag fick pröva på en ny havreglass som är toppen.

När våra gäster hade åkt vidare tog Hugo och jag en vilopaus, Hugo sov medan jag bloggade och Jan cyklade iväg med disken i en plastpåse till diskstället som är helt på andra sidan campingen, där man kan stå och diska på utsidan.

När vi senare hade tagit varsin eftermiddagsdusch klädde vi på oss våra nya kläder. 


Älskar min klänning, den är så jag. Men älskar ännu mera min man som gör att jag får vara den jag är.


Sen tog vi en skön bröllopsdagspromenad i fina kläder, hand i hand (som caravanare har vi sällan riktigt fina kläder 😉).
Och jag kom att tänka på sången vi sjöng på vårt bröllop, den gäller ännu.

Vi ska gå hand i hand

Av Gunnar Wiklund
Minns du än hur det var
när vi möttes du och jag?
Du var allting för mig
för jag såg ju bara dig.
Och jag kände med ens
det är dig jag vill ha.
Och jag minns ännu orden
jag sa:
Vi ska gå hand i hand
genom livet du och jag.
Om det händer ibland
att vi lessnar någon dag.
Ska vi trösta varann.
Det är så det ska va.
Vi ska gå hand i hand, du och jag.
Jag kan se än idag
hur vi gick där du och jag.
Uppför alltarets gång
och med orgelbrus och sång.
När vi vigdes och prästen välsignat oss två.
Kan jag minnas vad jag
tänkte då.
Vi ska gå hand i hand
genom livet du och jag.
Om det händer ibland
att vi lessnar någon dag.
Ska vi trösta varann.
Det är så det ska va.
Vi ska gå hand i hand, du och jag.
Efter åren som gått
har jag lärt mig och förstått.
Att där lyckan ska bo
finns det kärlek, hopp och tro.
För vi älskar varann
och har det så bra.
Och vi följer de orden jag sa:
Vi ska gå hand i hand
genom livet du och jag.
Om det händer ibland
att vi lessnar någon dag.
Ska vi trösta varann.
Det är så det ska va.
Vi ska gå hand i hand, du och jag.
Vi ska gå hand i hand, du och jag.

TACK JESUS ATT JUST VI TVÅ FICK VARANN. TACK FÖR ALLT VI FÅTT OCH HAR OCH LÄR DU OSS ATT BLI BÄTTRE PÅ DET SOM VI HELT ENKELT INTE ÄR SÅ BRA PÅ. HÅLL OSS ALLTID NÄRA DIG. VI BER ATT VI FÖR VARJE DAG SKALL FÅ KOMMA NÄRMRE DIG OCH NÄRMRE VARANN.
KÄRLEKEN ÄR TÅLIG OCH MILD. KÄRLEKEN AVUNDAS INTE, DEN ÄR INTE UPPBLÅST. DEN BETER SIG INTE ILLA, DEN SÖKER INTE SITT, DEN BRUSAR INTE UPP, DEN TÄNKER INTE PÅ DET ONDA. DEN GLÄDER SIG INTE ÖVER ORÄTTEN MEN GLÄDS MED SANNINGEN. ALLT BÄR DEN, ALLT TROR DEN, ALLT HOPPAS DEN, ALLT UTHÄRDAR DEN (1 Korintierbrevet 13:4-7).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023