UTFÄRD OCH GLASS I STORA LASS

I dag har vi varit på utfärd till Seinäjoki, för att se på bilar och för att besöka loppisar.  


Och jag hittade en hel del på de två lopptorg som vi besökte. Av alla klädesplagg var tre stycken helt oanvända. 

Jan ville till några bilfirmor för att se på personbilar. De två bilar han var intresserad av hade dock blivit sålda, en idag och en igår, men det fanns ju andra bilar att se på.
Och jag behövde följa med för att provsitta. Jan säger att nästa bil vi köper ska vara bra för min rygg 💗.
Vi letar bilar så vi är beredda och vet ungefär vad som finns den dag vår 19 - åriga Volvo eller vår 20 - åriga Nissan ger upp.

Det blev picknicklunch utanför ett loppis, där vi hittade lite skugga.

Hugo fick smaka lite potatis.
 
Sen åkte vi tillbaka till campingen.


I dag har det varit 28 grader som varmast, vi är så tacksamma att vi har luftkonditionering i bilen, annars skulle Hugo få alldeles för varmt.


När vi kom tillbaka for vi via glasskiosken, men där fanns inga mjölkfria eller vegan alternativ, förutom sojaglass (som jag inte tål).
Men vid butiken hittade vi denna, och den var så god, ja den är slut nu.

Mums, mjölkfri, vegan.

Ja det finns ingen spärr längre, nu har nog tydligen min hjärna blivit van med allt socker igen, för efter midsommar har jag ätit något sött nästan varje dag.

I går firade vi vår 26-åriga bröllopsdag. I dag firar vi att det är 27- år sedan vi förlovade oss.

TACK JESUS FÖR DENNA DAG.

SÅ BESTÅR NU TRO, HOPP OCH KÄRLEK, DESSA TRE, OCH STÖRST AV DEM ÄR KÄRLEKEN (1 Korintierbrevet 13:13).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023