KALAS MED "DOPP"

Vi vaknade hos mina föräldrars, där vi campat sen igår kväll. 


Mamma och pappa var ute på gården och vattnade blommor.

 

Vi satt där ute och pratade och intog vårt morgonmål.


Jag tog en kort promenad med Hugo i hettan.


Därefter fick Hugo ta en skön dusch, för att svalka sig, och det gjorde så gott.

Skönt under den våta handduken.


Min syster Maria är inte en person som vill vara med på bild, men idag tjatade jag till mig en bild.


När jag senare konstaterade / skickade att: Den här fina bilden får jag väl sätta på bloggen? Svarade hon: Det blir att kosta 500 euro. Så jag får börja spara nu 😃.


VILLALIV
Innan vi åkte för att fira svärmor 💗 som fyller 77 år idag tog vi en sväng hem, för att kolla läget så där efter fem dygn.
Ingen av barnen var hemma men vi satte igång en diskmaskin och förde ut roskisarna 😉 innan vi drog iväg.

Det blev sen födelsedagskaffe med mycket gott ute vid villan, i 33 graders värme.


När vi hade kalasat och svettats (även om vi höll oss i skuggan) så valde de flesta att gå ner till havet och simma.
Ett dopp i havet lockade mig inte alls även om det var stek hett, för jag gissade att vattnet var iskallt.
Men Jan tog med telefonen och sa att han ringer ifall vattnet är så pass varmt så han tror att jag vågar doppa mig.

Det gick en stund (vi har flera hundra meter att gå innan det blir så djupt så man kan simma) och sen ringde min telefon.
Så det blev att hoppa i simdräkten, fylla en flaska med vatten och dra iväg genom vassen.

När Hugo såg de andra dit ut i vattnet började svansen gå och han rusade i väg. Jag var inte lika ivrig.

 
Matilda var där ute med sina kusiner.
 
 
En av barnens kusiner. 
 

Hugo njöt av svalkan.


Och jag njöt av att det var / är så otroligt vackert här ute, speciellt dagar som denna.



Lek och bus med bollen.


Jan, hans syster och en kusin till dem hade redan varit ut och simma när jag försökte komma i (längre än till fötterna).


Även Jan's mostrar hade tagit sig en simtur.
För mig räckte det med två dopp, sen frös jag och ville genast upp.

Jag landade dock i det grunda vattnet som samlats innanför sandbankarna, där var det rätt temperatur för mig.


Hugo bar jag ut en liten bit så han simmade.


Och vi busade.


TACK JESUS FÖR EN FIN DAG MED NÄRA OCH KÄRA. OCH TACK FÖR ATT JAG VÅGADE MIG PÅ SOMMARENS FÖRSTA DOPP.

Och jag skrattade för mig själv när jag kom att tänka på dagens bibelord som man också kan tolka bokstavligt "Han för mig till vatten där jag finner ro". Inte ute i kalla havet (som faktiskt var jättevarmt om du frågar alla de andra) men i det grunda vattnet innanför sandbankarna, ja där fann jag ro och värme 😉.


HERREN ÄR MIN HERDE, MIG SKALL INTET FATTAS. HAN LÅTER MIG VILA PÅ GRÖNA ÄNGAR, HAN FÖR MIG TILL VATTEN DÄR JAG FINNER RO. HAN VEDERKVICKER MIN SJÄL, HAN LEDER MIG PÅ RÄTTA VÄGAR FÖR SITT NAMNS SKULL (Psaltaren 23:1-3).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023