LITE MEN ÄNDÅ SÅ MYCKET

En dag kan rymma så mycket eller så lite. Och både och passar oss fint nu på semestern. I dag har det varit en dag med lite program men med så mycket innehåll, förstår du hur jag tänker? 


Det som ligger under vattnet vid högvatten är rätt häftigt att studera vid lågvatten, liksom denna sten som vattnet format.

Så vacker.


Förutom att undersöka havsbottnen 😉 har vi också ätit våfflor, simmat, paddlat, promenerat till goda bekantas villa (och lämnade en sommarbukett på deras grind eftersom de inte var "hemma") och planerat en kort husbilstrip m.m.


Ja jag medger att det inte ser så gott ut med banan och jordgubb på våfflan, men det smakade så gott. Och därtill satte jag ännu en klick havreglass, mums.


I dag fick även Hugo testa sup brädan. När han var med paddlade jag på grunt vatten, därför satte jag ingen flytväst på honom.


Han protesterade inte utan stod lungt på brädan när vi gled fram, vilket betyder att han säkert hänger med flera gånger.

Så härligt, tyst och lungt.

Jan har varit cyklande och letat hjortron, han hittade lite, de flesta är ännu inte mogna. Dessa fick åka in i frysen till en bättre gång.


Han får ha dem helt för sig själv för jag gillar inte alls hjortron.

Blåbären har också börjat mogna här kring villan så det blir nog att plocka lite någon dag till ex en våffla.


I morgon åker vi dock hem igen, för denna gång. För då har vi annat trevligt program.

Följande bibelord har jag ofta tagit till mig i livets olika skeden, och jag vill dela det med dig ikväll. Vi får förtrösta och lita på att Han som är vår Herde vet vad som är bäst för oss. Och även om ditt eller mitt liv kan se allt annat än rak och enkel ut så vet vi att Han leder oss rätt om vi ber Honom göra det.

LED DU HERRE OSS RÄTT, NU OCH FÖR ALLTID.

JAG SKA SJÄLV FÖRA MINA FÅR I BET OCH LÅTA DEM VILA SIG, SÄGER HERREN GUD. DE FÖRLORADE SKALL JAG SÖKA UPP, DE SOM GÅTT VILSE SKALL JAG FÖRA TILLBAKA, DE SÅRADE SKA JAG FÖRBINDA OCH DE SVAGA SKA JAG STÄRKA (Hesekiel 34:15-16 a).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023