BAKAT BRÖD OCH SPARAT DAGEN I MITT HJÄRTA

Jag vaknade tidigt imorse och det var bra för då hann jag med allt jag ville hinna denna dag. Efter en morgonrunda med Hugo bakade jag morotssemlor.

 
Och jag gjorde en gräddsås till färdiga köttbiffar (Oles).


Jag försökte mig även på ett nytt vegetariskt recept. Det blev stekta och kryddade grönsaker (kål, lök, zucchini, paprika,vitlök) som serverades med ärter, majs och oliver.


Det blev också brownies, även det ett oprövat recept. Jag rullade bollar av degen och tryckte ut dem lätt. Men sen rann allt ihop så det blev en enda stor kaka.


Det blev att skiva bitar.


Därefter dukade jag fram brunch till ungdomarna.


Mattias började jobba klockan 10 och Matilda började först klockan 11:45 i skolan i dag.

Mikael har varit med flickvännen (innan hon for på jobb) och sen har han packat.
När Matilda kom hem från skolan efter klockan 16 hade hon med sig middag till Mikael och till sig själv. Det var hennes försenade födelsedagspresent till sin bror, att bjuda på Korv Görans kebab. Det uppskattades minsann. Ännu en sån där "sista minuten" grej innan han åker iväg imorgon.

Och när vi satt och pratade i soffan idag bad vi om beskydd och ledning, studiemotivation och att Herren ska leda på rätta vägar, för Mikael (och flickvännen) i Umeå. Så skönt att få lämna allt och alla i Jesu händer.

I kväll har vi spelat spel, ätit godis, pratat och myst i soffan. 


Stunder jag spar i mitt hjärta.


TACK JESUS FÖR DENNA DAG OCH KVÄLL. GIV OSS I DAG OCH VARJE DAG FRAMÖVER VÅRT DAGLIGA BRÖD.


GUDS BRÖD ÄR DET SOM KOMMER NER FRÅN HIMLEN OCH GER VÄRLDEN LIV. DÅ SADE DE TILL HONOM: HERRE, GE OSS ALLTID DET BRÖDET. JESUS SVARADE: JAG ÄR LIVETS BRÖD. DEN SOM KOMMER TILL MIG SKALL ALDRIG HUNGRA, OCH DEN SOM TROR PÅ MIG SKALL ALDRIG TÖRSTA

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023