SENSOMMARDAGAR

Om väderleksprognosen håller så har dessa dagar varit våra sista sommardagar med sol och värme.


Och jag har tagit ut det sista av sommarkänslan när jag varit ledig idag, jag har ätit glass.

Vegan glass.

Flera mål har intagits där ute.


Jag har suttit ute i solen och njutit, och Hugo har också njutit av värmen.


Jag har studerat allt som växer, på vår gård.

Dill.

Sen har Hugo och jag hunnit med ett besök på cafe. Jag njöt av en god bakelse och koffeinfri latte'.


Hugo fick en stor skål med vatten, som han inte drack en droppe av.


I går sände jag ett meddelande till vår veterinär men hon har inte svarat. Någon sa att hon troligtvis är på sjukledigt.
Jag sände för att fråga hur vi går vidare med Hugos tarmbekymmer, ifall vi behöver antiinflammatorisk medicin igen eller ej.

Hugo mår nästan bra men han har inte ätit förrän sent på eftermiddagen. Eftersom han knappt ätit på ett dygn blev han tom i magen, började äta gräs och spydde galla, igen. Och avföringen var stadig men slemmig (vilket är tecken på colit, inflammation i tjocktarmen). Men han har varit glad och busig på promenaderna (ett gott tecken) och velat gå länge. Där emellan har han sovit.

Kompisar.

Här om dagen träffade jag en bekant och hon sa: Jag tänkte inte känna igen dig för du har fått så långt hår. Och jo min kalufs har minsann växt under sommaren. På morgnarna ser jag ut som en stormvind.  och när jag lyckats fixa till det lite har jag sett ut som ett troll, med tovor (för mitt självlockiga hår blir full av tovor i nacken när det blir risigt).


Men idag blev det en tur till frisören. Håret var verkligen slitet av all värme, sol och saltvatten. Och naturliga slingor hade jag åter igen fått av solen.

Nu känns det mera hanterligt och alla tovor är väck. Och visst känner man sig glad, fin och pigg när man fått frisyren fixad.


Jan har jobbat ute hela kvällen, han fixar ett nytt tak till lekstugan. Det har länge regnat in och flera takbrädor har varit ruttna. Vi har funderat från och till om vi skall riva den eller ej. Vi kom fram till att vi nog vill behålla den.


Tidigare en dag flyttade Jan lekstugan 1,5 meter.


När vi hade Konrad 💗 och Selma 💗 (kaninerna) var de hejare på att gräva gångar under lekstugan.
Och vi har aldrig vetat ifall hela lekstugan plötsligt trillar ner i ett stort hål vid regn. Där under fanns minsann hål, gångar och gropar.

Lekstugan blev flyttad för att vi eventuellt har andra byggplaner, så det behövs mera rum. Nu kom den närmre huset och den blev plötsligt så synlig och det märks så tydligt att den verkligen behöver målas.


Jan har byggt och vi har gungat.


TACK JESUS FÖR DEN FINA, VARMA OCH SOLIGA SOMMAREN SOM VI FÅTT NJUTA AV. OCH TACK FÖR DESSA VACKRA SENSOMMARDAGAR.


HALLELUJA! DET ÄR GOTT ATT LOVSJUNGA VÅR GUD, LOVSÅNG ÄR LJUVLIGT OCH SKÖNT (Psaltaren 147:1).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023