DET KÄNNS SÅ BRA NU PÅ SÅ MÅNGA SÄTT

Efter flera jobbdagar som gått riktigt bra (efter att jag fått sova så gott i flera nätter) checkade jag ut klockan 16 idag.


När jag kom hem satte jag mig ute i solen med ett stort glas kallt vatten och bara njöt av det härliga vädret.


Dottern (som varit en av alla ledare) kom hem från en veckas barnläger igår kväll (när jag var på jobb) sen drog hon vidare på bastukväll till en kompis villa för att ha en avskedskväll med/för en annan kompis som åker iväg på ett år på en folkhögsskola i ett annat land. 

Matilda kom sen hem inatt när jag sov och imorse när jag for på jobb ja då sov hon.
Men efter jobbet fick jag krama om henne och lyssna till allt hon hade att berätta.

Men sen tog det roliga slut när vi plötsligt upptäckte att Hugo (som haft endast en fästing hittills i sommar) hade en stor fästing i nacken.

Den äckliga och stora fästingen som säkert suttit där i flera dagar.

Jag fick bort den men upptäckte en till och en till och en till och en till. Han hade fem fästingar, tre har jag fått bort, två återstår.

Sen tog jag paus och vårdade mina tomatplantor (ja de fick vatten).


Jag plockade de få och små hallon vi fått.


Det blev typ två deciliter.


Och jag åt upp alla röda vinbär vi fått, ja det var inte många.


Men oj så goda de var. 


Nu har jag tränat och skall gå i bastun.


Jag är helt förvånad men så tacksam och glad över att ryggen hållit (det har ju oftast varit den som börjat krångla) men som sagt jag har verkligen försökt stärka den de senaste två åren. Det har inte blivit någon daglig träning (även om jag strävat efter det) men nu som då och det är betydligt bättre än ingen träning alls.

NU JESUS BER JAG ATT RYGGEN FÅR HÅLLA SÅ JAG KAN  FORTSÄTTA ATT TRÄNA. OCH TACK FÖR ATT JAG FÅTT SOVA SÅ GOTT.

Jag vet inte om det är träningen som gjort att jag sovit så gott de senaste nätterna men varken det är så eller ej är det inte sämre att få en starkare kropp som orkar bättre, så jag tränar vidare så länge det känns okej och är roligt (vilket det är, med rätt sorts musik 👍).

JAG VILL SJUNGA TILL HERRENS ÄRA TY HAN ÄR GOD MOT MIG (Psaltaren 13:6 b).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023