BÅTEN BLEV "UPPDRAGEN"

I går kväll var vi en sväng ut till villan. Eftersom det är högvatten just nu var det dags att passa på och ta upp båten. 

Jan hade redan igårkväll dragit den in i viken. Nu drog han upp den med bilen med hjälp av ett rep, ja han har sina sätt.

Redan tidigare hade Jan hämtat upp själva snurran.

Och när båten väl var upp från branten drog han upp den på sin hemmagjorda båtkärra/trailer. Och vi drog den till villan medan Hugo satt i.  


Hugo stod så nöjd där i båten.



Kom att tänka på en barn sång som passar bra i denna oroliga tid som vi lever i. 

MIN BÅT ÄR SÅ LITEN OCH HAVET SÅ STORT, MEN JESUS HAR GRIPIT MIN HAND. NÄR HAN STYRER BÅTEN DÅ GÅR DET SÅ BRA PÅ VÄGEN TILL HIMMELENS LAND.

Och en till barnsång, eller några rader från den kom till mig nu.

MED JESUS I BÅTEN KAN JAG LE MITT I STORMEN, LE MITT I STORMEN, LE MITT I STORMEN. MED JESUS I BÅTEN KAN JAG LE MITT I STORMEN NÄR JAG SEGLAR HEM.
(Sen byter du ut ordet le mot be).

I dag har Mattias kört upp och klarade provet på första försöket, så nu får han börja köra ambulans. 

Nu drar både Mattias och jag snart iväg på jobb. Mattias jobbar hela helgen och avslutar sitt sommarjobb med ett sista skifte på söndag.
Jag jobbar hela dagen imorgon och på söndag far jag till natten.

Matilda far till Pörkenäs ikväll och drar tweensläger tills imorgonkväll medan Jan och Hugo får klara sig själva.

TREVLIG HELG TILL ER ALLA.


TY VI LEVER HÄR I TRO, UTAN ATT SE (2 Korintierbrevet 5:7).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023