JAG ÄR PÅGÅNG

Dagens inlägg skriver jag ute vid villan medan Jan sågar ved. Vi hoppade i bilen när Jan kom hem från jobbet och även om vi båda skall på jobb imorgon så beslutade vi att vi sover här.

I dag har jag kommit igång med träningen igen. Jag har tränat i vårt hemmagym, ute i bastukammaren. Och jag upptäckte att min nya telefon är enkel att göra ett som annat med så det fick bli en rosa text till bilden.

I vanliga fall gör jag mina rygg och nackövningar i vanliga kläder i sovrummet och utan musik. Men nu tänkte jag att jag skulle försöka få till det riktigt så jag klädde mig i träningskläder, gick ut i gymmet med vattenflaskan i handen och satte på passlig musik (90-tals).

Fönstret fick stå öppet.

Jag tänkte att det kanske blir roligare på detta sätt så att jag inte bara gör mina övningar (för att ryggen ska hålla) utan också satsar på att höja konditionen samt träna andra delar av kroppen. Och det var faktiskt riktigt roligt, jag trampade på crosstrainern i 30 minuter innan jag gjorde mina övningar. Kände mig riktigt stolt efteråt. TACK JESUS ATT DU DROG IGÅNG MIG (jag läste att träning, när man blir svettig är bra för klimakteriebesvär samt för sömnbesvär så nu försöker jag med det). HJÄLP MIG JESUS ATT OCKSÅ HA MOTIVATION ATT FORTSÄTTA.

I morse var jag ju på jobb men när jag kom hem fixade jag en stor skål med pasta - kycklingsallad. 


Och därefter tog jag itu med Hugos päls, så nu är han friserad och fin.
En långhårig Hugo, också i ansiktet, innan han blev friserad.

En nyfriserad Hugo.

Men ännu behövs det fintrimmas både lite här och där. 


I dag är det min pappas födelsedag, han fyller 84 år. När jag ringde och grattade var de på väg på utfärd med bilen och de skulle troligtvis också övernatta någonstans. På söndag skall vi fira pappa 💗.

Nu blir det snart en runda med Hugo och sen kvällsbastu på det.

FYSISK TRÄNING ÄR NYTTIG PÅ SITT SÄTT, MEN GUDSFRUKTAN ÄR NYTTIG PÅ ALLT SÄTT, FÖR DEN HAR LÖFTE OM LIV, BÅDE FÖR DEN HÄR TIDEN OCH DEN KOMMANDE (1 Timoteusbrevet 4:4:8).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023