BLÅBÄRSPAJ OCH VILLALIV

Det blev ändrade planer i mitt jobbschema (igen) men denna gång till det bättre, så igår fick jag vara ledig hela dagen.

Gäster på kommande igår kväll.

På lördag kväll slutade Mattias kl.22 på jobb och jag 22:15, han kom och hämtade mig och körde ut mig hit till villan, där Jan och Hugo väntade.

Och det blev inte endast en natt och en dag här utan två, för Jan beslöt att ta ledigt i dag eftersom jag är ledig.

I går plockade vi blåbär och jag  gjorde en blåbärspaj. Det går att baka på små ytor också.

Jag plockade blåbär för hand och rensade dem på samma gång.

Jan plockade med bärplockaren och fick mycket mera bär än jag. Men han fick rensa dem efteråt.

Hugo var också med, han gjorde smakprov.

Hugo i blåbärsriset.


På eftermiddagen kom svärföräldrarna hit och vi hade en fin stund kring kaffebordet.

Och på kvällen fick vi besök av den "lilla" med familj. Jag hade bett om regnuppehåll och det var precis vad vi fick, TACK JESUS (det regnade både före och efter men inte när de var här).


Vi åt och pratade, barnen lekte och klättrade och vi tog sen en promenad ner till stranden och havet. 

Och även Matilda kom ut en sväng.

När våra gäster/vänner hade åkt blev det en kvällspromenad med Hugo.
 

Och sen bastu på det.


DENNA DAG
Eftersom jag fick ledigt hela söndagen kommer jag istället att jobba nattskifte inkommande natt, så jag är ju inte helt ledig idag. Det blir min första vaknatt efter semestern.

Så idag tog jag en lång sovmorgon och jag kommer nog ännu att slänga mig på sängen och vila/sova några gånger innan det blir dags för jobb. Jag börjar kl.22.

Bilden är från igår men det såg likadant ut idag.

Och eftersom även Jan är ledig (han försöker åtminstone) så får vi se vad vi hittar på i dag.

Troligtvis blir det lite vedarbete och till kaffet lär det åtminstone bli blåbärspaj. Och kanske vi får kaffegäster? Det hoppas vi åtminstone, att svärföräldrarna kanske kommer ut en sväng.


TACK JESUS FÖR VILLALIV OCH TUMISTID EN HELT VANLIG MÅNDAG.


HERREN ÄR MIN HERDE, MIG SKA INGET FATTAS. HAN LÅTER MIG VILA PÅ GRÖNA ÄNGAR, HAN FÖR MIG TILL VATTEN DÄR JAG FINNER RO. HAN GER LIV ÅT MIN SJÄL, HAN LEDER MIG PÅ RÄTTA VÄGAR FÖR SITT NAMNS SKULL (Psaltaren 23:1-3).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023