ATT LYSSNA

Började dagen med ett besök hos mina föräldrar.



Hugo fick springa av sig.


Sen har jag varit på jobb. Jag lämnade Hugo och promenerade iväg.
Idag gick det riktigt bra för honom, han t.o.m lade sig ner för att vila ibland. Kameran berättar allt😉.



På vägen till jobbet får jag gå genom denna vackra trädgård.


I dag har jag fått träffa en ny arbetskollega, hon tyckte att jag ser väldigt ung ut för att ha barn som är 22 år. Det var ju skojigt att få höra😉.


KVÄLLENS TANKE
Jag vore inte där jag är idag ifall jag inte hade lyssnat till Jesu röst.
När Han först knackade på mitt hjärtas dörr och förklarade att det börjar bli dags för mig att sluta jobba som dagmamma så protesterade jag.
- Varför ska jag det när jag trivs med det jag gör och barnen trivs med mig?
- Vad skall jag då börja göra/jobba med?
- Men hur ska det gå när vi har en hund som aldrig lärt sig att vara ensam hemma?
Frågorna var många och jag hade inga svar, men det hade Jesus och jag behövde lära mig att lyssna.
Och jag jobbar på det ännu, men jag har blivit betydligt bättre.

Har du tänkt den tanken, att kanske Jesus också har något Han vill säga till dig? Men du har kanske aldrig tid att lyssna. Han har din framtid i Sin hand. Du kanske inte ska byta jobb som jag, Han har kanske något helt annat budskap till dig. TA TID OCH LYSSNA TILL HERREN.




Han vet vad vi behöver, smått som stort.


GUD TALAR BÅDE EN OCH TVÅ GÅNGER, UTAN ATT MAN BRYR SIG OM DET. I DRÖMMEN, I EN SYN OM NATTEN, NÄR SÖMNEN FALLIT TUNG ÖVER MÄNNISKORNA OCH DE SLUMRAR I SIN BÄDD, DÅ ÖPPNAR HAN MÄNNISKORNAS ÖRON OCH BEKRÄFTAR DERAS TUKTAN FÖR ATT HINDRA MÄNNISKAN FRÅN EN OGÄRNING OCH HÅLLA HENNE BORTA FRÅN HÖGMOD (Jobb 33:14-17).

SÅ SKALL MIN GUD, EFTER SIN RIKEDOM PÅ ETT HÄRLIGT SÄTT I KRISTUS JESUS GE ER ALLT VAD NI BEHÖVER (Filipperbrevet 4:19).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023