NÅD

Dagens text innehåller mycket "nåd", hoppas att du kan läsa mellan raderna och ser nåden jag får leva i. Liksom också du får leva varje dag i och av nåden.

Jag har varit ledig från mitt inhopparjobb under hela tiden vi haft vår franska gäst här, ett väldigt bra alternativ. I morgon åker hon/de hem och då blir det jobb för mig igen.

I dag har Hugo och jag (som vanligt på tisdagar) varit och hälsat på mina föräldrar.



Vi var ute mest hela tiden. Vädret var soligt och fint och riktigt skönt i lä😉.
Mamma och pappa grejade på med det ena och det andra.
Hugo och jag hängde med och njöt. Och naturligtvis så fotografierade jag en hel del.











Humlorna surrade och jobbade på, liksom flera andra, även Hugo hade fullt upp.







Efteråt tog mamma dagens äpple ute i solen, och jag passade på och ta en fin bild av äppelskalet😊.


 Sen satt vi ännu och njöt en stund innan vi gick in.



PARTY
I kväll är det sista kvällen som de franska eleverna och deras lärare är här och det är ett avslutande party i skolan med tre rätters middag, disco och tårtbuffe.

De skulle vara kl.17 på plats och tillreda maten. I Frankrike har de inget skolämne som heter "huslig ekonomi" liksom här, så nu skulle de få kocka och fixa inför festen.
Eleverna skulle också baka en kaka, hemma, att ta med till kvällens tårtbuffe.
Här blev det en kladdkaka med chokladglasyr och skumbilar, det där med bilarna var Matildas ide'😉.



Kakan blev riktigt fin och troligtvis också väldigt god, vi föräldrar får tyvärr inte delta i deras fest😊.


Tidigare idag från skolan har de b.l.a varit på cykeltur till Gamla Hamn och haft roliga lekar och aktiviteter på stranden.

I morgon innan gästerna åker iväg skall de hinna med en tur ut till det arktiska museet Nanoq.
Och efter skollunchen blir det att säga hej då till varandra.


MIN KVÄLL
Jan for till kl.20 på innebandy efter att han tagit en promenad med Hugo och mig.
Jag och (naturligtvis även) Hugo 😉 slängde oss på sängen och jag tog fram bloggen.

Klockan 22.30 ska flickorna hämtas. Vi bor ju väldigt nära skolan men den tiden på kvällen hämtar vi dem helst. Så det gäller att hålla sig vaken.
Det är ju dessutom sista kvällen som Lea är här så jag vill gärna växla några ord med henne innan flickorna kryper i säng.

Och nu vill jag avsluta med dessa nåderika ord.
VAR DAG ÄR EN SÄLLSAM GÅVA,
EN SKIMRANDE MÖJLIGHET.
VAR DAG ÄR EN NÅD DIG GIVEN
FRÅN HIMLEN, BESINNA DET.

Text: Mads Nielsen 1917 apotekare Danmark

Denna vackra bild har min svärmor tagit i Sverige.




MÄTTA OSS MED DIN NÅD NÄR MORGONEN GRYR, SÅ ATT VI FÅR JUBLA OCH VARA GLADA I ALLA VÅRA DAGAR (Psaltaren 90:14).

GUD BLICKAR NER FRÅN HIMLEN PÅ MÄNNISKORS BARN FÖR ATT SE OM DET FINNS NÅGON FÖRSTÅNDIG, NÅGON SOM SÖKER GUD (Psaltaren 53:3).

SMAKA OCH SE ATT HERREN ÄR GOD. SALIG ÄR DEN MÄNNISKA SOM FLYR TILL HONOM (Psaltaren 34:9).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023