STÄDDAG

I dag städade jag bort påsken, för  idag hade jag lust för det.



Men innan jag drog igång med städningen var Hugo och jag ut på en liten tur.
Kanske du kan gissa med hjälp av bilderna i vilken by vi rörde oss?


VILKEN BY?
Vi hittade ett kors mitt ute på en äng, vad månne de haft där?



Och vi gick förbi dessa.




Och detta.





Och följande bild lär avslöja, ifall du inte ännu listat ut var vi rörde oss.



Och nu har du säkert gissat rätt, ifall du bor här i trakterna.

Vi tog en morgonpromenad i Bennäs.


Vi var egentligen där för att hämta Mattias som kom med tåget kl.10. Men vi kom lite tidigare så vi fick en annorlunda morgonpromenad.

Och sen kom tåget, med Mattias💗.



STÄDAT
När vi kom hem drog jag igång med städningen, plockade bort påsksakerna, tvättade upp köksmattan, torkade damm, dammsög, skurade och vek bort tvätt.
Även sofföverdragen åkte i tvättmaskinen denna dag, det är ett svettigt jobb att först få bort dem och sedan på igen, men det är värt mödan.



Och det fanns en hel del att dammsuga i bottnen på soffan. Där hittades också tuggben och hundgodis.




FÖRÄLDRAMÖTE
I kväll har både föräldrar och elever träffats och finslipat inför nästa veckas besök, när 15 elever och två lärare från Fankrike anländer natten till den 10:e.

Vi får Léa på besök, som Matilda bodde hos på sin Frankrikeresa i januari. Vi ser så fram emot att få träffa henne och bjuda in henne i vår familj.

Matilda och jag var på kvällens möte medan Jan är på jobbresa.


VILSAM
Sen har jag varit på bönegruppen och i kväll träffades vi hemma hos en av oss.
Vi delade livet, läste ett stycke ur bibeln och ur vår bok, drack te, njöt av godsaker och avslutade med Herrens välsignelse.




SOVIT MED EN FÄSTING
I går när vi var ut och köra med mamma och pappa så upptäckte vi en otrevlig sak, Hugo hade en fästing ovanför ögat, och jag lyckades inte få bort den, han svängde och vände på huvudet.



Inte ens senare på kvällen fick jag bort den, så vi sov med den i natt😉.
Men nu ikväll fick jag äntligen ryckt bort den.




SISTA DAGEN
I dag är jag 46 år men i morgon 47, det känns helt bra och det ska jag fira😊, på vilket sätt det får du höra om sen, här på bloggen.
Jag tycker man ska vara tacksam och glad för varje år man får, det är en gåva.
Vi ska aldrig ta livet för givet, livet här på jorden kan möta sitt slut när som helst. Därför bör vi ha tagit oss tid och funderat på hur vi vill tillbringa evigheten.

Jag har mitt på det klara, jag firar varje år jag får och när tiden är slut ja då vet jag vem jag får fortsätta att fira med, JESUS👍😊.


DINA ÖGON SÅG MIG NÄR JAG BARA VAR ETT FOSTER. ALLA MINA DAGAR BLEV SKRIVNA I DIN BOK, FORMADE INNAN NÅGON AV DEM HADE KOMMIT (Psaltaren 139:16).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023