DET HÄNDER

Det händer saker i naturen och det händer saker i mitt/vårt liv😊💗, och det är så härligt.

Morgonpromenaden i soligt fint väder såg ut så här.



Vi tog en sväng via gravgården.


Sen kom vi hem och jag röjde och fixade i garage och uthus. Hur mycket jag än städar och slänger så tycks det aldrig ta slut.
Jag tog en sväng via Missonsstugan och tömde bilen på alltmöjligt jag hittat i våra förråd.
Sen blev det en sväng till hamnskogen med Hugo innan jag skulle på jobb.



Bilden: när jag promenerade hem från jobbet ikväll.


Och nu får jag sova några timmar och sen ska jag vara på jobb kl.7-9 imorgonmorn för att sen komma hem några timmar och fara på jobb igen på eftermiddagen, ett sådant skojigt skift denna gång😊.


DET HÄNDER NÅGOT HELA TIDEN
Samtidigt som jag lever med ett lugnare tempo, så händer det samtidigt så väldans mycket i mitt/vårt liv just nu, och det trivs jag/vi med.
Men det gäller att hela tiden hålla blicken fäst på Jesus så jag/vi håller oss stadigt på rätt väg. För när livet kör hårt finns det också väldigt många som kör vilse eller kör i diket.

Håll alltid blicken fäst på Jesus, läs ordet (bibeln), prata med Honom och lyssna till Hans röst.



Imorgonkväll kl.21 slutar jag mitt skift och tar helg.
Tänk vad häftigt att Jesus planerat en sådan här överraskning till mig i denna ålder, att jag plötsligt gillar att skiftesjobba, att jag orkar jobba kvällar och att jag får njuta av lediga förmiddagar.
Att jag själv kan välja när jag vill jobba och när det passar övriga familjen det är ju också helt fantastiskt, så länge det varar (så länge jag är inhoppare får jag själv välja när jag tar ett skifte).

Helgen i övrigt kommer att innebära mycket roligt, b.l.a dop på söndag.

TACK JESUS FÖR MITT ROLIGA, SPÄNNANDE OCH GIVANDE JOBB DÄR JAG FÅR LÄRA MIG NÅGOT NYTT VARJE DAG. OCH TACK FÖR ALLT ANNAT TREVLIGT SOM HÄNDER RUNT OMKRING OSS BLAND NÄRA OCH KÄRA.




LÅT INTE DENNA LAGBOK VARA SKILD FRÅN DIN MUN. TÄNK PÅ DEN BÅDE DAG OCH NATT, SÅ ATT DU HÅLLER FAST VID OCH FÖLJER ALLT SOM ÄR SKRIVET I DEN. DÅ SKA DU LYCKAS PÅ DIN VÄG OCH DÅ SKA DU HA FRAMGÅNG. 
HAR JAG INTE BEFALLT DIG ATT VARA STARK OCH FRIMODIG? VAR INTE RÄDD ELLER FÖRFÄRAD, FÖR HERREN DIN GUD ÄR MED DIG VART ÄN DU GÅR (Josua 1: 8-9).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023