JAG FICK NOG

Sedan påsken har den bråkat och jag har varje dag fått diska mer eller mindre för hand.
Jag har prövat med alla husmorsknep, ni vet ex. att hälla ättika i bottnen av diskmaskinen så disken blir skinande ren. Och glasen blev mycket riktigt skinande rena, men inte resten.

Jan har skruvat loss det mesta och putsat och grejat, men nej det har inte blivit bättre.




Och efter senaste vecka när jag fick såna otroliga magplågor som jag fortfarande tror att berodde på allt för mycket kokos så har jag ändå börjat fundera om det kunde vara en släng av matförgifting, om jag hade ätiti på någon halvdiskad tallrik.

Så här äckliga såg bestick och kastruller ut efter en tvätt, eller så såg de ännu värre ut.


Disken bestod av en äcklig yta, och det kunde ex. finnas kött kvar på en kniv.


Ja, jag har funderat och eftersom flera i familjen från och till haft konstiga magar så sa jag igår till Jan att nu ska denna maskin endera få träffa en riktig reparatör eller så åker den ut.
Och Jan tyckte också att den fick åka ut.


Så när alla andra tillbringat dagen på utsidan i dag i det fantastiska sommarvädret så har vi varit på jakt efter den rätta diskmaskinen.


Och eftersom vi har lite i tankarna att börja renovera vårt kök så smällde vi till och böt färg. I stället för det vanliga vita så valde vi rostfritt. Det var mitt önskemål men Jan tyckte också att det gick bra.

Den till höger glänste mera men det visade sig att den var endast målad och man behövde bara sätta handen på den så fanns där avtryck av en fet hand....alltså inget för oss.
Så vi valde den till vänster, den mattare, vilken inte fick fingerfläckar (åtminnstone inte av rena fingrar😉).


Vi hann också ut och äta, en sväng till Kokkolas nyaste loppis👍 och via Allkristen Bokhandel.
Det var en riktigt trevlig liten tur på tumis.



NÖJD
Vi kom hem och Jan fick in den.


Sen fick den stå ända tills nu ikväll innan vi började stöka på.
Jag fick putsa golvet där den gamla stått.



Och Jan fick installera den.



Eftersom vi har både kaffekokare, vattenkokare och brödrost i rostfritt så passar den riktigt bra in.

Före.



Efter.


Och ännu bättre kommer den att passa in när skåpen blir målade gräddvita, det är den färg som vi funderar på just nu.

Sen har vi en spis och ugn som går på det sista, så när de ger upp så har jag redan😉 sett ut en i rostfritt.
Troligtvis inte just denna modell, men en liknande.




Även denna kväll vilar ett tack på mina läppar.
Tack Jesus att vi nu har en ny diskmaskin som lär diska mycket bättre. Den har även inbyggd extra torkprogram som gör att disken blir helt torr, om man så önskar.
Och jag är så tacksam för att jag nu slipper att sätta en massa tid på att diska för hand.

Dagens människa är bortskämd på många sätt, eller så inte? Visst ska vi använda oss av prima uppfinningar som uppfunnits just för att Jesus satt den fina tanken i någons hjärna👍.
Eller hur tänker du?


FÖR DETTA ÄR DAGEN SOM HERREN HAR GJORT. LÅT OSS JUBLA OCH GLÄDJAS  I DAG (Psaltaren 118:24).

OCH KASTA ALLA ERA BEKYMMER PÅ HONOM, TY HAN HAR OMSORG OM ER (1 Petrusbrevet 5:7).





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023