HELA MITT LIV FINNS I DEN

Var sparar du ditt liv? I ditt minne, i ditt hjärta, i ditt fotoalbum, i din telefon?
Dagens rubrik är vad en person förskräckt utbrast när dennes telefon blev konfiskerad.
Det var i en film, men meningen fick mig ändå att börja fundera.


Hur viktig är min telefon? Visst är den viktig för där finns ju alla viktiga kontakter, bilder, min almanacka m.m.
Jag önskar dock att den inte vore så viktig.

Hur ofta tar jag i telefonen. Skrämmande ofta, ibland flera gånger i timmen.

Om jag jämför den med den viktigaste boken, med bibeln. Vilken håller jag oftare i handen, jo telefonen.
Det finns ju de som läser bibeln i telefonen också👍😉, men det har jag inte fastnat för. Jag vill ha den i pappersform så jag kan strecka under, skriva kommentarer i kanten o.s.v.

Men visst är det en skrämmande tanke ifall hela ens liv finns i telefonen? 
Jag vill att mitt liv, allt det positiva jag får uppleva, se, höra, känna, smaka, dofta skall få bli bevarad i mitt hjärta och i mitt minne.
Jag vill inte att allt ska finnas i telefonen som jag kan tappa bort. Och finns allt i telefonen (här kan vi ju förstås sätta in datorn också) så stjäl ju den oerhört mycket tid av mig.


RENSA
Liksom vi rensar rabatten så tror jag att vi nu som då behöver rensa telefonen (datorn) också. Rensa den från allt sånt som inte är bra eller uppbyggande, rensa den från allt sånt som kan stjäla vår tid från allt annat som är viktigt här i livet.
Telefonen tror jag att väldigt ofta stjäl den tid vi kunde ge till annat eller till andra.

Rabatten före rensning.


Under rensningen.


Klart (men det var för snart tre veckor sedan, så jag skulle få börja rensa igen😉).


Denna vecka har jag "rensat" uteleksaker igen, de tycks aldrig ta slut. Jag tog en bild på sånt som skall bort, bilden skickade jag till dagmammorna och bad dem komma och hämta allt vad de kan ha nytta av.


Och de kom och de hämtade så gott som allt👍😊.

Godnatt från mig som gillar att fundera på ett som annat😊.

HELA SKRIFTEN (bibeln) ÄR UTANDAD AV GUD OCH NYTTIG TILL UNDERVISNING, TILLRÄTTAVISNING, UPPRÄTTELSE OCH FOSTRAN I RÄTTFÄRDIGHET, SÅ ATT gUDSMÄNNISKAN BLIR FULLT FÄRDIG, VÄL RUSTAD FÖR VARJE GOD GÄRNING (2 Timoteusbrevet 3:16-17).  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023