BLOMMOR I MÄNGDER

Jag har fått massor av fina blommor till min födelsedag, vart än jag ser så ser jag kärlek i form av blommor.



När jag bjöd in till min fest önskade jag att mina vänner skulle komma bara som de är, så som man är en fredagkväll efter en lång vecka😊, utan paket och presenter. Gåvan var redan given när de hade tackat ja till min inbjudan.
Men jag skrev också att jag vet att jag har vänner som inte kan tänka sig att komma utan en gåva och då föreslog jag att de kunde ge en "liten" blomma som jag kunde plantera där ute.

Och jag fick massor av blommor och visst är det underbart med färggranna blommor vart än jag svänger blicken.
Och nu ska jag visa mina kärleksblommor från mina bönevänner.


Denna vackra rosa pelargon skall jag plantera ut när vädret blir varmare, tills dess får den pryda vår farstu.



Denna vackra pense fick genast flytta ut.


 Och även denna skönhet.



Dessa nejlikor skall småningom planteras ut. Här stoppade jag ner dem i varsin korg för att få en försmak av hur vackert det kommer att bli.




Denna vackra korg med penser fick även den flytta ut, på trädgårdsbordet.



Jag fick också en väldigt finurlig ros, gjord av en handduk😊, så otroligt fin. Och blomkrukan kom väl till användning (bild kommer snart).



Handduken med Lilla My fick flytta in på hyllan i badrummet. Den fick bli min alldeles egna ansiktshandduk, faktiskt så har jag flera gånger funderat på att skaffa en sån, och nu har jag en 👍.




Jag fick även en slant av en väninna som jag själv fick inhandla blommor eller dyligt för.
Eftersom jag redan fått så otroligt många fina uteblommor satsade jag på inne blommor, det blev tre fräscha grönväxter.
Och fråga mig inte vad de heter, för det vet jag ej.





Och här kom "krukan" väl till pass.



GRATTIS
I dag fyller min äldsta syster Maria. Grattiskramar till dig💗.
Den här bilden fick jag ju tillåtelse att sätta på bloggen, för tre år sedan, så jag får väl det nu också 😉, för den finns ju liksom färdigt här?
Men om du riktigt misstycker så kan jag nog ta bort den👍😊.

Men jag gillar denna familjebild, vi är så glada och skojiga😂.



VÅR TRÄDGÅRDSMÄSTARE
Nu är det vår (även om vi fått snö på marken igen) och vår Trädgårdsmästare väcker sin natur till liv. Ett liv som hela tiden funnits där även om vi inte sett så mycket av det under vintern.

Liksom blommorna behöver vatten, värme och ljus för att växa och må bra så behöver även vi människor värme, ljus och vatten, levande vatten. Annars blir vi som blommor på vintern, rötterna lever men det syns inget ovanpå marken.

Jesus är din och min trädgårdsmästare, Han vet vad vi behöver för att må bra, för att växa och för att ge frukt.

Herre hjälp mig att ta hand om alla dessa fina blommor jag nu fått, så de lever så länge som möjligt😊.
Och låt oss nu och för alltid få dricka av ditt levande vatten, så vi verkligen lever det liv du gett oss och så att vi får bära frukt för Ditt rike Amen.

Många stigar finns att vandra på, men endast en leder rätt.

GUD SADE : "JORDEN SKA FRAMBRINGA GRÖNSKA, FRÖBÄRANDE ÖRTER OCH FRUKTTRÄD, SOM BÄR FRUKT MED FRÖ EFTER SINA SLAG PÅ JORDEN". OCH DET BLEV SÅ.......OCH GUD SÅG ATT DET VAR GOTT (1 Moseboken 1:11, 12:b).

MEN DEN SOM DRICKER AV DET VATTEN JAG GER HONOM SKA ALDRIG NÅGONSIN TÖRSTA. DET VATTEN JAG GER BLIR EN KÄLLA I HONOM MED VATTEN SOM FLÖDAR FRAM TILL EVIGT LIV (Johannesevangeliet 4:14).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023