NÄR LUFTEN GÅR UR EN

Fick ett telefonsamtal i morse, ett sådant samtal som gör att benen blir svagare, tankarna tyngre MEN bönerna desto starkare.

Ett litet sprucket fågelägg, på vår morgonpromenad.

Vi var ute på morgonpromenad denna Kristi himmelsfärdsdag när jag fick samtalet. Egentligen är det bra att vara ute på promenad när man får ett sådant samtal. Friska luften rensar tankarna och kroppen som plötsligt blir så trött får ändå lite välbehövlig motion.


I kväll är vi bjudna hem till goda vänner. Vänner vars dotter vår Matilda skall få umgås med i sommar i några veckor, hon ska jobba mera som en sommarkompis 👍😊 än barnvakt.
I kväll skall hon och även vi få mera detaljer, tider, scheman och program.

I kväll skall vi umgås och ha trevligt och imorgon styr jag kosan troligtvis till Vasa, till Vasa centralsjukhus för att besöka en när och kär💗, LIVET HÄR OCH NU.


ALLT OCH ALLA I DINA ALLSMÄKTIGA HÄNDER JESUS.




DET ÄR INTE ER SAK ATT VETA VILKA TIDER ELLER STUNDER SOM FADERN I SIN MAKT HAR BESTÄMT. MEN NÄR DEN HELIGE ANDE KOMMER ÖVER ER, SKA NI FÅ KRAFT OCH BLI MINA VITTNEN.....ÄNDA TILL JORDENS YTTERSTA GRÄNS.
NÄR HAN HADE SAGT DETTA SÅG DE HUR HAN LYFTES UPP, OCH ETT MOLN TOG HONOM UR DERAS ÅSYN (Apostlagärningarna 1:7-9).

DENNE JESUS SOM TOGS UPP FRÅN ER TILL HIMLEN, HAN SKA KOMMA TILLBAKA PÅ SAMMA SÄTT SOM NI SÅG HONOM STIGA UPP TILL HIMLEN (Apostlagärningarna 1:11b).

I MIN FARS HUS FIN MÅNGA RUM. OM DET INTE VORE SÅ, SKULLE JAG DÅ HA SAGT ER ATT JAG GÅR BORT FÖR ATT BEREDA PLATS FÖR ER? OCH OM JAG NU GÅR BORT OCH BEREDER PLATS FÖR ER, SÅ SKA JAG KOMMA TILLBAKA OCH HÄMTA ER TILL MIG, FÖR ATT NI SKA VARA DÄR JAG ÄR. OCH VART JAG GÅR, DET VET NI. DEN VÄGEN KÄNNER NI. (Johannesevangeliet 14:2-4)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023