HON OCH JAG

När Jan är på jobbresa är det bara vi kvinnfolk här hemma plus en hund och två kaniner.
I kväll har vi jobbat på med våra projekt😊.

Matilda har åter igen fått remiss till fyssen med sitt krånglande knä och åter igen fick hon nya övningar. Dessa övningar har hon nu förstorat upp och gjort en plansch av, vilken hon skall sätta upp på väggen för att komma ihåg att träna.



Jag har börjat frisera Hugo som har alldeles för varmt i denna värme med sin långa päls. Det tar vanligtvis flera dagar att få honom helt friserad.
En stor hög blev det denna första dag.



Och nu ser han lite rolig ut. Tassarna, hela ansiktet och huvudet står som nästa.



Och nu har vi haft en pratstund i sängen, liksom alltid.
Hon och jag är väldigt lik varandra på så många sätt och hon och jag är väldigt olik varandra på flera sätt, så vi har en hel del att samtala om😉.

Så tacksam att få vara just hennes mamma💗, så tacksam att just hon finns här hemma ännu.
Sen, ja det kan jag inte ens tänka på, hur det ska kännas när även hon drar iväg ut i världen för att studera.

Så nu tar vi en dag i taget, tillsammans och tillsammans med vår Jesus som har allt och alla i Sin hand.
Åren går vi förändras och livet runt omkring oss förändras, men inte Jesus. Han är den samme, tänk vad skönt att få vila i det.

JESUS, KRISTUS ÄR DENSAMME I GÅR OCH I DAG OCH I EVIGHET (Hebreerbrevet 13:8).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023