DISTANSSTUDIERNA BÖRJAR IGEN

I dag började första veckan av tre med distansstudier, tre veckor som kan förlängas ifall inte coronasituationen här i vårt sjukvårdsdistrikt (Vasasjukvårds distrikt) lugnar ner sig.

Så dottern har haft meet-möten och jobbat på vid vardagsrumsbordet.

Och Jan som tidigare haft sitt kontor uppe i aulan har nu fått flytta in i Mikaels rum med alla sina skärmar.


Jag har haft ledig dag men känt mig mest i vägen och att jag haft för mycket ljud (man får tydligen inte mixa smoothie när dottern har meet möten 😉).
Så Hugo och jag har hållit oss mest på utsidan. Vi har promenerat och sen flyttade vi in i husbilen i några timmar.
Jag tog med min bok, mysfilten, en vattenflaska, min telefon, högtalaren och en kakbit från gårdagens efterrätt.


Och det gick ingen nöd på mig där.

I kväll har jag varit promenerande till Vilsam/bönegruppen.


I kväll var vi fyra stycken. Vi fick dela livet, vi fick lära oss mera om livet med Jesus och vi fick be för och med varandra.

TACK JESUS FÖR DENNA DAG OCH TACK FÖR MINA FINA BÖNEVÄNNER.

MINA FÅR LYSSNAR TILL MIN RÖST, OCH JAG KÄNNER DEM, OCH DE FÖLJER MIG. JAG GER DEM EVIGT LIV, OCH DE SKALL ALDRIG NÅGONSIN GÅ FÖRLORADE, OCH INGEN SKALL RYCKA DEM UR MIN HAND (Johannesevangeliet 10:27-28).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023