SPORTLOVET 2021 DAG FYRA

Att få sova en hel natt i sin egen säng och dessutom sova gott ja det är helt fantastiskt, jag kände en otrolig tacksamhet när jag vaknade och insåg att jag sovit hela natten, utan avbrott (förutom att jag var upp på wc kl.7:10, men då var det ju redan morgon).

En bild från en kvällsaktivitet.

Så fantastiskt är det att jag sov hela 9 h och 32 min så rapporten från min aktivitetsklocka får bli dagens andra bild, som ett fint minne.


Vi steg upp klockan 9:30 och åt morgonmål. Därefter begav sig Jan till villan medan Hugo och jag traskade iväg för att möta Hugos rätt nya hundkompis och dennes matte (som är en god bekant till mig). 


HUNDKOMPISAR
Hundvänner det är Hugo och Charlie (nu hoppas jag att jag skriver namnet rätt, annars får jag rätta till det senare).

Hundkompisar.

Charlie som snart blir ett år är samma ras som Hugo, en Maltipoo.


Charlie är svart och brun och så söt och gosig.


Charlie och Hugo har träffats förut på promenader och de har lekt ute på vår gård men detta var första gången vi tog en gemensam promenad, och vi njöt av den alla fyra.
Hundarna satte sina peemail medan "hundmammorna" hade mycket att prata om.

Vi tog en sväng via hundparken vid Gamla hamn. Där skulle marken undersökas ordentligt ..... 


.... och en hel del annat skulle också följas med.


Charlie som är yngre och väldigt lekfull försökte få igång Hugo.


"Come on hunden det svänger ju"! 


Men först när vi kom till Aspegrens trädgård och hundarna fick springa utan koppel på skaren i fårhagen då släppte Hugo loss.


Och det blev full rulle.


Skaren höll för det mesta men ibland plummsade tassarna ner.


Det blev en skön promenad på lite över 2 h trots den kalla blåsten.
Innan vi skildes åt tackade vi för sällskapet och beslöt att det här gör vi flera gånger.


När vi kom hem blev det varm kakao och salta rostade mandlar för mig. 


Mums.


För Hugo blev det mera bus, denna gång med Matilda. En hand som rör sig under täcket är hur kul som helst, Hugo hoppar och jagar och ger på.


Fångad... Hugo fångade Matildas hand.


Innan jag började packa lite smått för att ta med till villan böt jag sänkläder. När jag var klar intog Hugo en skön plats i sängen i solen och somnade gott efter all aktivitet.


Jan kom och hämtade oss en 14:30 tiden. Vi körde via butiken och medan Jan stack sig in efter lite smått och gott tog Hugo och jag en kort kissrunda. 

Halt var det som bara den, tur att jag har skor med dubbar (men de börjar bli aningen nernötta).


Men soligt och fint var det.


På vägen till villan stannade vi vid vattenposten och Jan fyllde på kaggarna så vi fick ännu mera bastuvatten. Hugo och jag tog en liten sväng längs med Fäbodavägen medan vi väntade.


När vi kom fram till villan var svärföräldrarna där.


De stannade en kort stund. Därefter tog Jan en cykeltur medan jag njöt av utsikten (från insidan av husbilen) och sjönk ner med min bok.

Min utsikt åt ena hållet...


... och åt andra hållet, ut mot havet.


Jan har skottat fram hela terassen, den kommer vi troligtvis att få njuta på imorgon.


Och Jan har också hunnit med en tur ut på havet med skidorna längs strandkanten, men det gick inte så bra. Det var för strävt.
Här åkte han iväg mot stranden.

 
Han funderade att ta hit skatingskidorna när han skulle åka och hämta Matilda och sen pröva på nytt imorgon. Men denna fru bromsar, jag låter honom inte fara ut på isen.... jag är livrädd för isar med djupt vatten under. För om jag känner honom rätt skulle han inte hållas bara längs stranden.

Matilda 💗 kom hit efter klockan 21 och då hade de med hämtmat.
Jag fick en hamburgare ilman juusto (utan ost) och Matilda en ilman skurk 😊 (ilman suolakurkku = utan saltgurka).

Utan skurk.

Jan hade inget ilman, han tog allt.

Sen gick Jan i bastun och jag som också hade tänkt gå orkade inte längre. Men det blev en omgång med nya spelet innan det blev en kort sväng ut med Hugo i mörkret och kissa. 

Hugo sov medan vi spelade.


Denna version av Blokus är mycket svårare men så rolig.


Sen kröp vi alla isäng (med våra skärmar 😉).

TACK JESUS FÖR EN FIN DAG PÅ SÅ MÅNGA SÄTT. JAG FÅR SOMNA ÄVEN I KVÄLL MED ORDET TACKSAM I MITT HJÄRTA OCH PÅ MINA LÄPPAR.

DETTA ÄR DAGEN SOM HERREN HAR GJORT, LÅT OSS JUBLA OCH GLÄDJAS I DAG (Psaltaren 118:24).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023