PALMSÖNDAG 2021

Denna palmsöndag har jag tillbringat hela dagen på jobb.
Jan följde mig till jobbet imorse, då fick han ju Hugos morgonrunda fixad samtidigt.


Under en av dagens jobbpromenader tog jag dagens bloggbilder.

När jag kom hem ikväll åt jag något smått tog en pratrunda med alla hemmavarande och kröp sen isäng. Ryggläge efter ett långt arbetspass är nog den bästa belöningen.
Jag var faktiskt lite oroad hur min rygg skulle fixa detta långa skift efter ryggskottet men det gick faktiskt riktigt bra och ryggen är nästan som vanlig igen.

Nu är jag ledig i tre dagar och det skall bli riktigt skönt för sen jobbar jag rätt mycket i påskhelgen (torsdag, fredag och söndag och alla dagar till 22:15) det blir långa dagar men samtidigt lite speciella och roliga dagar med annorlunda program eftersom det är påsk.

TACK JESUS ATT JAG FAKTISKT FIXAR DESSA LÅNGSKIFT. TACK ATT MIN KROPP/RYGG HÅLLER. TACK ATT DU LEDER OCH LÄR MIG MER OCH MER DET HÄR MED BALANS MELLAN ARBETE OCH VILA.


SE, VI GÅR UPP TILL JERUSALEM, OCH MÄNNISKOSONEN KOMMER ATT ÖVERLÄMNAS TILL ÖVERSTEPRÄSTERNA OCH DE SKRIFTLÄRDA. DE SKA DÖMA HONOM TILL DÖDEN OCH UTLÄMNA HONOM ÅT HEDNINGARNA, SOM SKA HÅNA HONOM OCH SPOTTA PÅ HONOM, GISSLA OCH DÖDA HONOM. MEN EFTER TRE DAGAR KOMMER HAN ATT UPPSTÅ (Markusevangeliet 10:33-34).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023