VI VAKNADE MITT I STORMEN

Vi vaknade av att hela husbilen gungade, som när man åker tåg (typ Pendolino) speciellt när det just startat upp. 

Stormen skakade om hela husbilen och den vaggade med.


Först tänkte vi stanna kvar och invänta lugnare väder som enligt väderleksprognosen skulle infalla om ca 2,5 h. Men det räckte med en titt ut på träden vilka böjde sig i den hårda vinden och vi konstaterade: vi åker nog hem.
Vi lämnade Volvon kvar och åkte hem med/ i den varma husbilen. Jan slängde in en snöspade ifall vi skulle behöva gräva oss fram på vissa ställen längs den slingrande 10 km långa vägen.


Det var svårt att få stormen på bild men jag försökte.


Vi kom lyckligt hem och utan att behöva ta fram spaden.

Vi räknade med en aningen lugnare storm här hemma än ute vid havet och så var det. 
Visst stormade det rejält även här men här vågade vi ändå ta en kort promenad med Hugo utan att behöva vara rädda att få träd över oss.

Vi fortsatte sen att njuta i husbilen, hemma på gårdsplanen, för så kan man också göra.

När vinden hade lugnat sig och solen bröt fram cyklade Jan till villan för att hämta hem Volvon. 

Nu har jag skrivit ihop ett snabbt blogginlägg i väntan på att telefonen ska ringa. Det blev så att jag kanske behöver hoppa in och ta nattskiftet i natt. Naturligtvis hoppas jag och ber att det inte blir så, för imorgon kl.8:30 har jag inbokad massör/kiropraktor. Och i nuläget är det något jag verkligen behöver.

SÅ JESUS NU BER JAG ATT DIN VILJA SKER NÄR DET GÄLLER DETTA AMEN.

LOVAD VARE HERREN, DAG EFTER DAG BÄR HAN OSS (Psaltaren 68:20 a).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023