SPORTLOVET 2021 DAG FEM

Denna dag har inneburit så mycket trevligt men även tråkiga saker.

Ut på isen.

Vi hade just vaknat och låg ännu isängen när telefonen ringde och vi fick veta att en när och kär var på väg med ambulans till Vasa centralsjukhus .
Vi fick börja morgonen med en bön för våra kära. Nu är läget stabilt och den kära får tillbringa natten i Vasa i väntan på att en läkare skall säga mera imorgon. Herre vi lämnar vår kära 💗🙏 i Dina helande trygga händer.


DAGEN VID VILLAN
Dottern 💗 kom ju hit till villan till natten igår kväll och till vår glädje stannade hon hela dagen i dag med oss.
Vi har promenerat och varit ute i det fina vädret, spelat spel, ätit gott, pratat och myst.

Vi började med en morgonpromenad.


F.o.m 1 mars skall hundar vara kopplade. De får dock vara lösa om man får dem kopplad snabbt vid behov. Hugo har fått vara utan koppel när vi rört oss nära villan.


Det har varit ett otroligt härligt väder i dag.


Och att få ta en solig morgonpromenad med sina kära är ju det bästa. 
Dottern fotade oss.




Hugo gick mest på skaren.


Eller så gled han fram.


Och att få busa med pappas handske ja det är nog det bästa.


När vi kom tillbaka till husbilen blev det morgonmål, och allas önskemål plockades fram.


Därefter blev det ett skönt bastubad för mig.


Och medan håret torkade blev det några omgångar Blokus.


"Tjejerna" myste i sängen medan mannen skyfflade snö på utsidan.


När det närmade sig lunchtid gjorde Jan en brasa. Hugo höll sig på avstånd från den konstiga sprakande grejen.


Så mysigt.


Det blev grillkorv och sallad till lunch. Och för en gångs skull försökte vi oss på en annan korvsort. Matilda var inte så förtjust i den medan vi gillade den.


Och därefter blev det dags att tillreda efterrätten. Jag vispade ihop en plättsmet och Jan stekte dem på murikkan.


En nöjd kock som trivs på utsidan.


Jag fixade två sorters gräddskum.


Och man tager vad man haver när man skall mosa jordgubbar i husbilen.


Sen fick man fylla sin plätt med önskad godsak.

Nutella med gräddskum.


Jag föredrog mosade jordgubbar med havrevispgrädde utan socker, så gott.


Efter alla godsaker var det dags för en eftermiddagspromenad. Denna gång styrde vi kosan till Kaffestugan och ut på isen.


Oj oj så fint där var.


Och ja t.o.m mig fick de med ut på isen men jag höll mig nära stranden. 
Som ni ser på bilden så var inte denna kvinna helt avslappnad där ute på den glas hala och knakande isen.


Men jag försökte mitt bästa.


Och vi var långtifrån ensamma denna vackra dag ute på isen.


Där träffade vi goda vänner och många bekanta.
En familj satt och grillade korv och deras härliga dotter såg så här rolig ut 💗😊.


Och detta glada gäng hittade vi också ute på isen.


När vi kom tillbaka till villan fick vi börja ställa oss för hemfärd, och Hugo gjorde så att vi fick göra det aningen snabbare än vad vi tänkt.


HEMMA IGEN
Hugo som haft magen i oskick de senaste dagarna hade kakkat och det var så löst så det var dags för en dusch. Vi orkade inte börja pracka på med bastuvattnet så han fick sitta på en filt i bilen också åkte vi hem. 


Jag körde hem Volvon och Jan tog husbilen.


När vi kom hem for Jan och cykla medan jag tvättade upp hela hunden. 

Sen blev det det tråkiga att tömma husbilen, bära in allt igen. Och disken släpar vi oftast hem, speciellt på vintern så den fick åka i diskmaskinen.

Sen städade jag upp i köket, så där skall vara någorlunda snyggt och dammfritt när distansstudierna börjar på måndag. Senast satt ju Matilda vid köksbordet varje dag och hade skola. Nu vet jag inte var hon kommer att placera sig denna gång men det lutar mot köket.


Jag är så glad och tacksam att vår älskade dotter ville tillbringa tid ute vid villan med oss. Alla dessa stunder man får med sina stora barn är så värdefulla. 

En dag är hon också någonstans längre bort och studerar och bor. Ja bara fasar för den dagen, vet att den kommer och jo vet att den bör och skall komma men nog lär det bli tungt för mamma-hjärtat.

Men även om jag saknar pojkarna så otroligt mycket så klarar jag ju ändå av det, så nog lär det gå den dagen dottern lämnar boet också. Men så länge det går vill jag ta vara på varje tillfälle vi får, och alldeles speciellt sådana här speciella tillfällen.

TACK JESUS ATT DU BÄR OSS BÅDE I MED OCH MOTGÅNG. TACK FÖR DIN FRID MITT I EN VÄRLD FYLLD AV OFRID.

Han och jag ute på isen.

Imorgon blir det en hel dag på jobbet för mig. Så få se vad de här hemma hittar på.


STOR FRID ÄGER DE SOM ÄLSKAR DIN UNDERVISNING, INGENTING KAN FÅ DEM PÅ FALL (Psaltaren 119:165).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023