VÅR I LUFTEN

Det är vår i luften och visst är det alldeles underbart. 

I morse var jag på jobb (7-9) och tog sen en promenad med Hugo innan jag kröp isäng för att om möjligt få några timmars sömn inför det stundande nattskiftet. Jag tog en Melatonin tablett och stoppade in öronpropparna (för att stänga ute distansundervisningen från vardagsrummet) och jag somnade faktiskt, sov och vilade i 2,5 h.

Sen blev det en solig och härlig promenad med Hugo.


Jag försöker att lära mig vad som är det bästa sättet att vila och koppla av innan ett nattskifte samt hur jag bäst återställer kroppen efter sömn bristen. Jag prövar mig fram.

I dag har jag legat och läst, haft avslappning, promenerat, druckit mycket vatten och just tagit ett avslappnande bastubad.

Dottern har fixat en sen middag som passar fint, för Jan kom just hem från 25 km skidning.


Det blev hemmagjorda nuggets.


Dottern har alltid varit intresserad av att baka men nu har intresset att pröva på nya maträtter väckts och det är vi så glada för.

Nu skall vi äta och sen skall jag försöka få en timmes sömn innan det blir dags att ställa sig mot jobb. Ett nattskifte börjar kl.22:15 och slutar kl.9 följande morgon.

TACK HERRE FÖR DENNA FINA OCH SOLIGA DAG, VILAN OCH FRIDEN. OCH JAG LÄMNAR DEN KOMMANDE NATTEN I DINA HÄNDER.

ALLT FÖRMÅR JAG I HONOM SOM GER MIG KRAFT (Filipperbrevet 4:13)





 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023