PÅSKFIXAT

I dag fortsatte jag att plocka bort jul/gran-dekorationerna och fylla på med gula påskliljor.


De röda äpplena som varit en sån vacker vinterdekoration var rätt ruttna vid det här laget.

Äppel

Jan grävde loss julgranarna igår. Dags att börja slänga dem nu när vi gått in i Stilla veckan.


Och andra sidan av altanen där inte solen riktigt slipper till den jobbar han med lite varje dag.


Och han slänger ut snön på grusinfarten för där smälter den rätt snabbt. 


Nu har vi en stor hög med granris som borde föras bort men förtillfället har Mattias Volvon i Vasa så det får vänta.

I dag böt jag till påsk-sängkläder 😊 eller rättare sagt till de enda som har lite gult. 


Och Hugo intog genast sin plats. 


Men jag har också varit på jobb en stund, fått inskolning i att använda programmet Widgit Online. Med vilket man ex kan skriva ut följande. 


Jag har fått ett nytt och intressant ansvarsområde där jag har en hel del att lära mig. Men jag är så tacksam att detta dataprogram ändå var rätt enkel att komma igång med. Med mera övning skall jag nog få det att rulla på. Detta är b.l.a en sak jag kommer att jobba med framöver, på mina vaknätter.

Och ikväll har jag varit på Vilsam/ bönegruppen. 

TACK JESUS FÖR DIN LEDNING.

VAR FRIMODIGA OCH STARKA! FRUKTA INTE OCH VAR INTE FÖRFÄRADE (2 KRÖNIKEBOKEN 32:7-8).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023