ETT NAMNSDAGSBARN IGEN

I dag var första gången i vinter som jag stod på skidor och troligtvis den sista också 😉.

 
Jan hittade barnens första skidor i uthuset och ställde in dem så de passade den lilla, också tog vi en kort skidtur 👍.

 
Och de blev så bra.


Så idag har vi tillbringat tid både i skidspår och pulkabacke. Därefter for Jan själv och skidade vandringsleden runt plus den extra sträckan som dragits upp via Trollmyr (vilket blev sammanlagt 25 km).


NAMNSDAGSBARNET
I dag har vår Matilda 💗 namnsdag och naturligtvis har vi firat henne.

Ett kort väntade på köksbordet med en slant och när det började ta så länge för henne att vakna så gick vi upp och sjöng " HA DEN ÄRAN IDAG" 😃.

Och nu ikväll fick hon välja mat och hon valde pizza. Jag tog hamburgermåltid istället, för mina pizzor som bör vara mjölkfria ex utan ost är inte alltid så goda.

Nu skall jag krypa isäng för att få en lång natt. Imorgon är jag ledig men jag börjar redan ställa mig inför veckans nattskift. Så jag samlar på sovtimmar 👍.

TACK JESUS FÖR VÅR FINA NAMNSDAGSDOTTER 💗😀.

... JAG HAR KALLAT DIG VID NAMN DU ÄR MIN ( Jesaja 43:1).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023