TRYGG OCH RYGG

I går kväll kom Mattias hem och jag fick krama om honom när jag kom hem från jobbet... den känslan 👍😊💗.

Dagens morgonmål (havregurt med banan, jordgubb och apelsin).

Sen somnade jag tryggt och skönt.


DENNA DAG
Det blev lång och skön morgonpromenad denna lediga dag. Solen lyste och värmde.


Här hemma är det roligt att följa med hur snön smälter för var dag.
Kurre (vår julbock) som varit helt övertäckt med snö har smält fram. Men ena baktassen sitter ännu fast.

Vår jul-Kurre som står på en julmatta 😉.

Så glad jag är över vår altan, att få ha ett ställe på gården som blir torrt så gott som genast snön smält bort det är helt fantastiskt.

I dag hade jag tänkt sopa och skyffla fram åtminstone halva altanen, men  jag har lyckats få ryggskott. I går på jobbet när jag snabbt böjde mig ner för att ta upp en hårborste så rev det till i ryggen och jag blev ännu en gång påmind om att min rygg tycks inte hålla för dammsugning.

Nästan varje gång de senaste åren när jag riktigt storstädat/ stordammsugit alla rum så har det slutat med ryggskott, senast någon dag efteråt.
I onsdags var det ju en sådan dammsugardag när jag böjde mig under soffor, under trappan, i trappan, under sängen och in i varje hörn och vrå.

Men tack och lov så har inte min rygg kraschat så akut som den gjorde för flera år sedan.

Den här sortens ryggskott går ändå att röra sig rätt bra med, bara jag äter värkmedicin, gör mina ryggskottsövningar (McKenzie bakåt böjningar), rör på mig, sitter i massagestolen nu som då (så det sätter igång blodcirkulationen) använder varm vetedyna (för mig fungerar inte kyla) och undviker lyft och djupa böjningar (att få på skorna är en utmaning).

Tack och lov så var jag ledig idag, och imorgon då jag skall på jobb (kort dag 6 h) då borde det redan kännas bättre. 
Däremot på söndag jobbar jag klockan runt och då kan det bli tungt med en sjuk rygg, men jag får lämna hela jobbhelgen i Herens händer.

Efter att Jan hade jobbat klart för dagen tog vi en promenad med Hugo och sen blev det middag.

Nu ikväll har vi intervjuat den blivande första vårdaren, det är intressant att lyssna till allt vad han/de sysslar med. Och de hemmavarande syskonen sitter ännu och går igenom en av Mattias läroböcker. Matilda som funderar på att bli läkare är väldigt intresserad.

TACK JESUS ATT VI FÅR HA MATTIAS HEMMA NÅGRA DAGAR. OCH HELA DU HERRE MIN RYGG. TILLSAMMANS MED DIG PÅ JOBBET I MORGON KÄNNER JAG MIG  TRYGG.

DÄRFÖR GER VI INTE UPP. ÄVEN OM VÅR YTTRE MÄNNISKA BRYTS NER, FÖRNYAS VÅR INRE MÄNNISKA DAG FÖR DAG (2 Korintierbrevet 4:16).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023