JAG JOBBAR PÅ VÄNSKAPEN

Den har varit min sedan onsdagkväll då jag fick den, med posten.

Fäboda i rosa i dag

Jag har en längre tid pratat om att jag eventuellt skall köpa en eftersom min dator håller sakta men säkert på att ge upp.

Jag har tänkt att när den dagen kommer igen att vi kan hoppa i husbilen och styra iväg till favoritplatsen "TUURI" då hittar jag säkert en billig och bra en där (om nu den kombinationen går ihop).


Jag har även tänkt att kanske jag får en till födelsedagen och morsdagen (de två dagar jag firar inom samma vecka).

Men så var det ju det här med att orka hålla sig vaken under vaknättern. Hittills har jag släpat med min stora tunga dator som just precis är alldeles för tung för att ha i famnen speciellt när man är trött. 

Och nu på senare tid så har den fått ett irriterande surrljud som ju naturligtvis hörs ännu mera när det skall vara knäpptyst nattetid.

Samt att den har ett växande svart streck över skärmen 😉, vilket skymmer sikten.


Och telefonen är för liten att titta på när ögonen blir för trötta. 

Så tanken på en egen platta började skrida till handling och jag började leta på nätet. Jag letade rosa färger, liksom alltid, men hittade ej. 


Jan ❤ hade också letat och meddelade plötsligt en dag: Din platta borde komma om några dagar. Också fick jag min livs första platta. 

Denna lätta platta är jag så glad och tacksam över. 


Men som sagt ännu har vi inte blivit vänner men jag jobbar på vänskapen. Samtidigt som den vänskapen inte får bli den viktigaste. Om vi läser dagens bibelord så förstår vi vem som skall ha första platsen i våra liv... JESUS.

Han är trädet och vi är grenarna.

Varken rosa platta eller fodral hittades, men det blev ett rött fodral och det går också bra.

Så här brukar det se ut på kvällarna när vi vill ta del av samma program, och vi samsas kring Jans platta. Rätt mysigt det också... uppkrypna i sängen.


I går kväll bloggade jag första gången från min nya platta och det gick rätt bra.

Nu bloggar jag från telefonen. Det är tidig morgon i husbilen vid villan och de andra två sover ännu. 



Detta inlägg skall ännu få några dagsfärska bilder och sen publicerar jag det troligtvis först på eftermiddagen eller till kvällen.

Att jag inte valde plattan denna morgonstund säger en hel del om vår vänskap. Tidig och ljus morgon efter en lång natts sömn och framför allt god sömn ja då orkar ögonen t.o.m blogga från telefonen.


Nu är det kväll när jag skriver dessa sista rader och jag kunde berätta mycket om dagen som gått (fina promenader med man och hund, en bra bok jag läst, god glass jag gjort, samtal med barnen, en bil vi tänkt köpa samt ett fint digitalt Fokus m.m) men det får kanske bli en annan gång.

NU BER VI OM EN TRYGG NATT I STORMEN.

PÅ SAMMA SÄTT KAN INGEN AV ER VARA MIN LÄRJUNGE, OM HAN INTE AVSTÅR FRÅN ALLT HAN ÄGER (Lukasevangeliet 14:33).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023