SPORTLOVET 2021 DAG 1

Dottern har sportlov denna vecka men i år blir det inget slalomåkande eller någon Helsingforsresa. I år kommer vi mestadels att hållas på hemmafronten.

Jan tar ledigt lite här och där. I dag har han exempelvis varit helt ledig.
Jag jobbar två nätter framöver och sen på lördag, så jag är ledig dagtid.

I dag har vi haft familjetid.
Hugo fick åka till svärföräldrarnas medan vi hoppade i husbilen och åkte till grannstaden Karleby.
Ja vi åkte iväg trots coronaläget för vi insåg att någonting vill vi göra tillsammans med dottern, någonting som hon gillar som hon kan göra med sitt skadade knä.

Naturligtvis hade vi munskydd, höll avstånd och tvättade och spritade händerna ofta.
Det blev shopping och god mat.

På restaurangens wc.

På restaurangen där vi åt var vi nästan ensamma, det kändes bra för oss men stackars restaurangägarna i dessa tider.

Vi började med sallads bordet.



Maten var god men inte lika god som vanligt.


De goda ungsrostade rotsakerna hade blivit till franska potatisar och kokta grönsaker. Det gick också men föregångaren var nog mycket bättre. Kycklingfileen var som den brukar men vitlökssåsen hade även den fått en ny konsistens och smak. Men mätt blev jag 👍.

Dottern och jag slog sen på stort och inhandlade vad vi behövde i klädväg men också sånt vi inte behövde men som vi ville ha... ibland får man unna sig sånt. Det blev varsin favorit huppari.

Det blev också ett nytt sportlovsspel. Blokus är ett av våra favoritspel... nu hittade vi en ny variant, troligtvis knepigare och svårare. Men vi gillar utmaningar.

Och det blev nya välbehövliga jeans till oss båda.

Provning pågång.

Och länge har jag letat efter en skön, varm och någorlunda fin fleecetröja. De två jag har ser helt bra ut ännu men de är så urtvättade så de värmer inte längre. Men i dag hittade jag en, jag trodde dock inte att jag skulle hitta den vid Biltema av alla ställen 👍. 


Denna blir varm och skön att ha på vaknätterna.

När vi kom hem tog jag en kort promenad med Hugo innan jag kröp isäng.  Jag lyckades både sova lite och vila gott inför nattskiftet.

Jan åkte till villan och har röjt snö. Nu är terassen fram för sportlovsmys, eller för en sväng om som Jan sa 😊.

Före bild.


Efter bild, från andra hållet.


Och vägen till det viktiga lilla huset är också fram röjd.

Det lär nog bli någon dag och kanske även en natt vid villan denna vecka.

Dottern ställer nu till med sportlovsspa 👍😊. 

Badbomben innehåller doft och färg.

Badbomb att sätta i vattnet för behaglig färg och doft samt lite gott att äta.


TREVLIGT SPORTLOV TILL ER ALLA 😊. TA JESUS MED PÅ ERA ÄVENTYR.

HERREN VÄLSIGNE DIG OCH BEVARE DIG. HERREN LÅTE SITT ANSIKTE LYSA ÖVER DIG OCH VARE DIG NÅDIG. HERREN VÄNDE SITT ANSIKTE TILL DIG OCH GIVE DIG FRID (4 Mosebok 6:24-26).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023