GÄSP

Senaste natt kl.03.00 satt jag i en bil på väg till Vasa.


Enda mötande trafik var en och annan långtradare.
Du kanske undrar vad jag gjorde där mitt i natten, ja jag var inte ensam vi var fyra i bilen.



Min vän Anki körde, jag var med som sällskap och i baksätet satt de som var orsaken till att vi körde på denna mörka ödsliga väg mitt i natten, våra älskade döttrar.

Tjejerna skulle i väg på BARNLEDARKONFERENS, till Sverige till Uppsala. Där ska de vara hela helgen.



På Instagram hittar man barnoasisvenskfinland.



När vi sagt hej då, kramats och lämnat av tjejerna på Vasa flygfält svängde vi hemåt igen.
Vi stannade i Oravais vid ABC för en liten paus, vi kom precis när de öppnade kl.06.00😉



Det var rejäla rågrödssmörgåsar som innehöll, ägg, skinka, tomat och sallad.



När vi fortsatte resan hade det börjat regna vilket sedan övergick i snöyra.


Men hem kom vi och jag var så tacksam till Anki som orkat köra båda vägarna och mitt i natten (ca 200 km).
Och hon körde galant i varierande väder och underlag. Vi körde på våta nysmältade vägar, på översvämmade vägar, på glashala vägar, i regn och i snöyra, vi fick liksom allt.

I SÄNG
När jag kom hem strax efter kl.7 gav jag Hugo mat och kröp sedan i säng.
Varken jag eller Matilda hade lyckats sova längre än högst två timmar senaste natt, vi låg bara och vände och vred oss.
Men jag var ändå förvånad över att jag kunde somna så lätt efter att ha varit i farten i flera timmar.
Jag vaknade till flera gånger men sov ända till kl.11.30.
Och det otroliga var att Hugo sov lika länge.


I KVÄLL
Har jobbat även ikväll och fått pröva på nya utmaningar som jag klarade fint, känns så bra.
Jan kom med Hugo och mötte mig på hemvägen, som oftast.
När vi kom hem fick jag fruktsallad med glass, som jag fick avnjuta tillsammans med kocken, en sjörövare.




Sjörövaren, min älskade man ligger här bredvid nu och ser på film, Tintin.




Tankarna går till dottern i Sverige.
Jag är så tacksam att hon vill och vågar sprida budskapet om Jesus. Att hon vill och får vara del av BarnOasteamet, som reser runt till olika kristna tillställningar och drar häftigt, svängigt program för barn mellan 7-12 år.
Tack Jesus, låt oss alla vara lika frimodiga, nu och för alltid.


LÅT BARNEN KOMMA TILL MIG OCH HINDRA DEM INTE, FÖR GUDS RIKE TILLHÖR SÅDANA SOM DE (Markusevangeliet 10: 14b).

OCH JAG ÄR ÖVERTYGAD OM ATT HAN SOM HAR BÖRJAT ETT GOTT VERK I ER  OCKSÅ SKA FULLBORDA DET TILL KRISTI JESU DAG (Filipperbrevet 1:6).

HANS VERK ÄR VI, SKAPADE I KRISTUS JESUS TILL GODA GÄRNNGAR SOM GUD HAR FÖRBERETT FÖR ATT VI SKA VANDRA I DEM ( Efesierbrevet 2:10).




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023