OPERERAT MIG SJÄLV

I dag har jag och Hugo varit och hälsat på mina föräldrar. Hugo gillade läget, snö som smält, gräs och dofter som kommit fram.



INGEN HEMMA
När vi kom dit var dörren låst och ingen syntes till på utsidan.
Det tog en stund så såg jag pappa och mamma komma promenerande med sina gångstavar. De hade varit på en promenadrunda ut på skaren.
Jag tror vi är släkt, vi sysslar liksom med samma slags hobby: "skarpromenader"😉.

Åkrarna var alldeles skarpa och släta att promenera på.



Hugo och jag for också ut på skaren, efter vår promenad.



OPERATION (du som är känslig kan hoppa över detta).
När vi sen hade kommit in satt jag och pillade på min "pippla" vid armvecket.
Den som jag haft i flera år, den som jag var och visade för en läkare för någon tid sedan. Läkaren sa att den är godartad, det är något som kapslat in sig. Hon sa att de inte tar bort sånt som är godartat, vill jag ha bort den måste jag gå privat, vilket jag funderat på att göra.

De senaste veckorna har den blivit skarpare, vilket gjort att fingrarna liksom dragits dit.



När jag satt där och pillade på den kom det plötsligt hål på den och en liten boll föll ut, och kvar lämnade en krater.


Så det blev en billig operation😉.

Just nu syns där endast en röd liten prick.


PÅ HEMVÄGEN 
Det är bästa tiden nu när våren är på väg.
Det var helt fantastiskt att få köra på torra vägar idag.



SNÅL ÄVEN I DAG
Mamma skulle gärna ha bjudit mig på mjölkfri dadelkaka, men jag tackade nej. Jag fick vindruvor istället och det passade fint för mig som försöker få stopp på mitt sockerätande.
Och jag har klarat mig hela dagen, inte utan sött (ätit bär och frukter) men utan raffinerat socker.

När jag kom hem bedövade jag snåltanden med en smoothie gjord på banan, jordgubb och havremjölk.
Det funkade riktigt bra.


Och den var så god.



Sen satte jag på bra lovsångsmusik och började med maten.
Det blir liksom roligare att göra sånt som är lite tråkigt bara man har bra musik .



Matilda hade önskat mos och knackorvssås och det blev det, och gårdagens makaroner blev också uppkokade (brukar alltid finnas en och annan som vill ha).



I kväll har Matilda och jag sett på olika draman som vi haft i församlingen under de senaste fyra åren, draman som Jan filmat😊.
Det blev många skratt och vi fick en bra kvällsandakt.


DAGENS TANKE
Liksom skaren är skarp att gå på så behöver vi också en skarp/fast grund i våra liv.
Det är livsviktigt att vi byggt våra liv på en stadig grund, en Klippa som håller i alla väder.
Står vi stadigt har vi inget att frukta även om det kan storma riktigt hårt ibland.
Om vi inte byggt våra liv på en stadig grund kan vi välja att börja bygga nu.

Jag själv föredrar att gå genom stormar med Jesus, istället för ensam😊.




DEN SOM KOMMER TILL MIG OCH LYSSNAR TILL MINA ORD OCH HANDLAR EFTER DEM, VEM ÄR HAN LIK, DET SKA JAG VISA ER. HAN LIKNAR EN MAN SOM BYGGDE ETT HUS OCH GRÄVDE DJUPT OCH LADE GRUNDEN PÅ KLIPPAN, NÄR FLODEN SEDAN KOM, VRÄKTE DEN SIG MOT HUSET, MEN DEN KUNDE INTE SKAKA DET, EFTERSOM DET VAR VÄLBYGGT (Lukasevangeliet 6:47-48).





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023