TILLSAMMANS

Började dagen med ett besök på fysiatriska polikliniken. Fick nya övningar. Och nu ska jag börja trappa ner min medicin som jag tagit till natten mot nervsmärtan.
Jag har ätiti den i ca 2,5 månad och smärtan finns kvar men inte själva nervsmärtan, den brännande ilande smärtan. I dag sa de att jag kan pröva om jag klarar mig utan medicinen eller ifall nervsmärtan kommer tillbaka, jag som trodde att den helt säkert var puts väck. Nu får jag trappa ner och be att den är helt borta.
När jag trappade upp medicinen fick jag svindel, vilket jag hoppas att jag ska slippa nu.

Jag träffade denna filur på polikliniken.


Han mådde inte så bra. Han hade tappat hakan (den ligger uppe på lampan), axeln hade vridits snett och han hade även lite problem med höften.
När jag såg på honom kände jag mig riktigt bra i skick😉.

Och tillsammans med dem på fysiatriska polikliniken ska jag kämpa vidare, träna, be och hoppas på att få bli helt smärtfri.


TILLSAMMANS MED MIN MAN
I kväll har vi varit ut till Fäboda, vandrat kring och njutiti av solnedgången och allt vackert.



Och solen föll ner i havet.






Hugo gjorde det han är bäst på, satte sina "peemail" (kissmeddelanden) här och där.



Hugo fick springa fritt och busa och snusa när de två andra lösa hundarna hade farit hem. Ibland går det fint med hundmöten, men allt beror ju på hur bra koll vi hussar och mattar har på våra hundar.
Ibland är det säkrast att ha Hugo kopplad.




Rolig och bra bild/text, hoppas bara att alla hundägare förstår att det gäller oss, alla.






ÄKTA KÄRLEK
Det är viktigt att ta tid för och med varann.
I kväll blev det en lite annorlunda promenad.
Och i går kom Jan hem med konsert biljetter, om ca två veckor ska vi få njuta av fin underhållning.

Även om jag jobbar oftast kvällar nu när jag jobbar så tycker jag ändå att vi har mera tid för varann än vad vi hade när jag jobbade som dagmamma. Då skulle det handlas och planeras flera kvällar i veckan. Nu tar vi lisom mera vara på de kvällar vi har.
I bland ligger vi i sängen med varsin dator, men ändå nära och tillsammans. 
Ofta tar vi en gemensam kvällspromenad med Hugo.

Jag och han, och han med sin roliga mössa, den som aldrig får gå ner över öronen😊, för då känns det obekvämt.
Brukar tänka att vilken tur att jag älskar dig redan och att jag inte träffade dig första gången med mössan på topp, vem vet om jag hade förälskat mig i den tomten😉.

Men äkta kärlek ser till hjärtat inte till utsidan.




TA HAND OM VARANDRA OCH LÅT JESUS FÅ TA HAND OM ER.


OCH GUD SKAPADE MÄNNISKAN TILL SIN AVBILD, TILL GUDS AVBILD SKAPADE HAN HENNE, TILL MAN OCH KVINNA SKAPADE HAN DEM (1 Mosebok 1:27).

SÅ BESTÅR NU TRO, HOPP OCH KÄRLEK, DESSA TRE, OCH STÖRST AV DEM ÄR KÄRLEKEN (1 Korintierbrevet 13:13).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023