UTEFEST

I dag har vi fått fira två av barnens kusiner, en riktigt fin utefest blev det trots mulet väder och endast + 15 grader.


Med varma kläder och en skön filt var det riktigt skönt att vara ute. Och myggorna höll sig borta, tror att jag såg högst två.

Efter kalaset skulle Matilda vidare till en kompis medan vi åkte till mina föräldrars. Min syster som vi inte sett på 1 1/2 år kom hem senaste vecka och nu fick vi träffa henne 💗.


Hugo var glad när han fick busa runt ute på den stora gräsmattan.


I dag träffade jag en person som kom fram till mig och berättade att hon läst min blogg om Hugos magproblem och om mina sömnproblem. 
Hon berättade att hon haft liknande sömn-problem tidigare i sitt liv. Hon berättade vad hon gjorde och vad andra i hennes bekantskap gjort.

Jag blir så glad när personer vågar och vill komma fram och prata om problem/bekymmer som tyvärr de flesta av oss någon gång i livet drabbas av. Att få dela det svåra med någon som upplevt liknande det ger hopp och tröst.


HUGO
Och angående Hugo och hans mage så har han haft riktigt slemmig avföring idag igen, vilket tyder på att hans tjocktarm är i ett aktivt stadie, igen (han har ju kronisk tjocktarmsinflammation).

Jag kan gissa mig till två alternativ som kan ha bidragit till hans tarmproblemen denna gång.
I förrgår på vår promenad fick han dricka vatten ur dammen i Skolparken och vem vet vad som fanns där.

I morse gick vi också där.

Sen kan det också vara så att han hittat smulor eller mera troligt större mumsbitar i vardagsrummet, för nu när fotbolls EM går ja då finns det en ganska stor risk att ett som annat kan glömmas kvar och falla ner på golvet (när ögonen är riktade på bollen i rutan).

På vägen till kalaset stannade vi till vid en bybutik, jag rastade Hugo medan Jan gick in för att köpa lite godis till födelsedagsbarnen.
När Jan kom ut fick han gå in igen och inhandla våtsavetter för Hugo hade för 3:e gången idag kakkat löst och hade fått en liten kletig droppe kvarhängande i baken. 
Sen stod jag där utanför bilen och använde upp nästan ett helt paket våtsavetter (dock ett litet) för att få honom ren och luktfri så han kunde komma in i bilen igen samt åka på födelsedagsfest.

Och när vi var hos mina föräldrars kom det 4:e gången och det sista av våtsavetterna gick åt. Tacka vet jag våtsavetter, de räddar vår situation ofta (då när det gäller droppar).

Men andra gånger går det inte med savetter liksom i förrgår när allt kakka lämnade som en stor klimp i baken. Ja här kommer en bild, för ev intresserade 😉.


Då är det bara dusch som gäller, dusch i flera minuter och gärna shampoo och ett ordentligt bad.
Har man ingen dusch inom räckhåll, om man t.e.x. är med bilen någonstans, ja då tar man bara den medhavda filten (den som alltid måste finnas i bilen för dylika situationer) och sätter den under Hugos bak och kör sen med stinkbomben så fort det bara går till närmsta dusch (alltså troligtvis hem).

Men det fina i det hela är ju att Hugo inte har lika ont längre som han hade förut när tarmen kraschade. Ett gott bevis på det var att han sprang, lekte och busade vid mina föräldrars, vilket aldrig skulle ha hänt förut då innan vi började med den rätta dieten. 

En glad och busig Hugo.

TACK JESUS FÖR EN FIN DAG MED HÄRLIGA MÄNNISKOR, MÅNGA FINA SAMTAL OCH MASSOR MED GOTT ATT ÄTA 😉. NU BER VI ATT HUGOS MAGE REPAR SIG SNABBT IGEN.

DETTA ÄR DAGEN SOM HERREN HAR GJORT, LÅT OSS JUBLA OCH GLÄDJAS IDAG (Psaltaren 118:24).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023