MIDSOMMARDAG MED UPPDATERAD MAT

Denna midsommardag har vi bara tagit det lungt.


Vi har ätit uppdaterad korv och potatis, som svärmor så roligt kallade det. 


Vi har promenerat på vackra ställen. 

Vid stranden

I skogen.


Ute på sandbankarna.


I morse åt jag sista biten av gårdagens marängtårta.


Två av ungdomarna har varit hit en sväng på "uppdaterad mat" 😀💗.


Jag tog mig an diskberget från igår. Lovsångsmusiken som strömmade ur högtalaren höll mig motiverad. 


Hugo tyckte det var en tuff dag igår, för varmt, fullt med program och aldrig en lugn stund, så han har mest vilat idag.


Jag har ätit salmiak och det var så gott, men så tappade jag en godis mellan terassbrädorna. Det var ju harmt men ingen större förlust. 

Men Jan som gillar utmaningar tog en järntråd, vred till den och började "fiska" tills han fick upp den. Sämre sysselsättning kan man väl ha?


Och nu blir det bastu.


Matilda och hennes kompisar är vid Pörkenäs i kväll.



Sen kommer de hit till villan, och om jag förstod rätt så skall alla sex flickor övernatta här, i lillstugan.
Och vi (Jan och jag) har lovat dem brunch imorgon 👍😀💗.

TACK JESUS FÖR DENNA FINA DAG.

HÅLL DIG INTE SJÄLV FÖR VIS, FRUKTA HERREN OCH FLY DET ONDA. DET SKA GE HÄLSA ÅT DIN KROPP, NY STYRKA ÅT ALLA DESS BEN (Ordspråksboken 3:7-8).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023