LIVET ÄR HÄRLIGT NÄR MAN FÅR SOVA

I dag har vädret varit toppen för att fixa i trädgården.

Jag har rensat kring vår häck (eller rättare sagt kring det som sticker upp av den).

Så här såg det ut när jag började, vår klippta häck syntes knappt alls men det gjorde däremot allt ogräs runtomkring.


Hugo var t.o.m nöjd på insidan av staketet även om jag fixade mest på utsidan.


Och odlingslådorna behövde också rensas fram.


Det blev så mycket bättre.


Mitt i trädgårdsfixandet började Hugo gnida kinden mot något i gräsmattan. Det visade sig vara fågelskit. Så det var bara att gå in och bada honom.

En nybadad Hugo.


När han hade blivit fönad drog jag till och klippte honom också, så nu har han en kort sommarfrisyr.

Klippning på gång.

I dag har jag haft energi (för jag sov inatt 👍😊) och det är så härligt. Jag glömmer mellan varven hur det skall kännas att vara utvilad.
En natt räcker dock inte för att reda upp flera nätters sömnbrist, men en natt gör ändå otroligt mycket för en trött kropp och knopp. Så jag har verkligen njutit idag. 

Började morgonen med morgonmål ute i solen.

Bananplättar med jordgubbar... mums.

Sen har det blivit några promenader, härligt när vädret har varit så varmt så t.o.m jag kunnat gå i shorts.


Och medan jag var ute och fixade i trädgården kom Matilda hem och hon 💗 gjorde middagen tills karlarna i huset kom hem. 

Middagen blev både god och vacker.


TACK JESUS ATT JAG FICK SOVA GOTT I NATT, JAG BER OM GODA NÄTTER OCKSÅ FRAMÖVER.

Ja "livet är härligt" när man fått sova en hel natt och känner sig utvilad och glad, samt att vädret varit och är toppen. TACK JESUS.


HERREN GÖR EN MANS STEG FASTA OCH GLÄDER SIG ÖVER HANS VÄG. OM HAN FALLER STÖRTAR HAN EJ TILL MARKEN, TY HERREN HÅLLER HONOM I HANDEN (Psaltaren 37:23-24).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023