EN HÄRLIG SOMMARDAG

I dag gjorde jag laxknyten, ja namnet har jag själv kommit på.

Jag brukar blanda i vad vi har. I dag blev det potatis, morot, sparris, lax, en stor klick smör samt herbamaresalt och citronpeppar.

Och folien smorde jag först med matolja. Sen fick de åka in i ugnen. Är vi på villan brukar vi sätta dem på grillen.

Det blev både färggrannt och gott. Och alla gillade.
Har dock ingen bild på den färdiga maten.

Jag har haft en riktigt skön dag här hemma för inatt sov jag så gott igen, helt utan melatonin.
Så det har blivit en hel del trädgårdsfix.

Ogräset har rykt på flera platser och dessa torra utblommade blommor drog jag bort.
  

Och samtidigt funderade jag på vårt äppelträd som knappt blommat i år, och inte vet jag varför. Någon sa att det finns äppelträd som blommor endast vartannat år, kanske vi har ett sånt.


Jan och jag har fixat på i trädgården ikväll.
Det blev ett nytt staket kring altanen intill grinden, det gamla var så nedtryggt och buckligt efter vintern och den enorma snömängden.
Vi skarvade i rotduken där under för att inte gräs skall slippa att växa, och till sist hällde vi på med rosa grus.


Vi har satt rosa grus kring hela altanen, så nu slipper inget gräs att växa ex mellan altanen och plattorna.


Jag är så nöjd.


Jag har aldrig ångrat att vi satte markduk och grus kring blombänken. Naturligtvis skall det också skötas, men det är så mycket enklare nu.


TACK JESUS FÖR EN NATT MED MYCKET SÖMN, FÖR EN FIN DAG MED FAMILJEN OCH TRÄDGÅRDSFIX.

FRID LÄMNAR JAG EFTER MIG ÅT ER. MIN FRID GER JAG ER. INTE GER JAG ER EN SÅDAN FRID SOM VÄRLDEN GER. LÅT INTE ERA HJÄRTAN OROAS OCH VAR INTE MODLÖSA (Johannesevangeliet 14:27).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023