LIVET ÄR TUNGT NÄR MAN INTE FÅR SOVA

Vad det är som gör att en natt går hur bra som helst och att jag sover som en prinsessa till att en annan natt är helt katastrof och jag sover endast någon timme eller inget alls, det förstår jag mig inte på.

Senaste natt var helt katastrof, sov jag sammanlagt 1 h så var det allt.

Jag pendlar mellan "det här blir nog bra det"  efter nätter när jag fått sova gott till "men hur ska detta gå" när jag knappt fått en blund.

I går var det en toppen dag med härlig energi efter en riktigt bra och lång natt.

I dag känns det som om det blir en dag med betydligt mindre energi.

Jag fortsätter att lägga varje natt och dag i Herrens händer. HERRE LED DU MIG RÄTT I DENNA SÖMN BERG - OCH DALBANA.

Och till dig som läser detta och går igenom samma sak kan jag bara säga : Jag förstår dig. Det är tufft men gå inte vägen själv, ta Jesus med då blir det svåra och tuffa lättare att bära. Och berätta för andra hur du har det, det är till ingen hjälp att bära på det i tysthet. Genom att berätta för din omgivning lättar det lite på trycket och det känns bättre. 

Och ta hjälp av sjukvården när det behövs.

Och om det finns flera runtomkring dig som ber för dig då får du känna av tryggheten i att bli buren i bön.

HOPPAS PÅ HERREN, VAR STARK OCH MODIG I DITT HJÄRTA OCH HOPPAS PÅ HERREN (Psaltaren 27:4).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023