EN DAG FÖR MIG SJÄLV

En efter en for de på jobb imorse. Mikael till kl.7, Mattias till kl.7:30, Jan till klockan 9 och Matilda åkte iväg kl.10. Och Hugo och jag for på vår runda först klockan 10:50.
Jag sprang också några ärenden och kom hem med denna kasse.

Jag hade bestämt mig för att köpa en blombukett för att fira vårt fina kök, och hem kom jag med en vacker bukett nejlikor (vilka håller länge).  


Det blev också en grönväxt, en helt vanlig persilja till kökshyllan.


Det är så roligt att också byta om lite i hyllorna.


Jag köpte också lite mat på vår 2 h runda i dag, vi stannade till vid Aspegrens trädgård.


Hugo snusade nyfiket på min mat men ville inget ha, som vanligt. Och inte skulle han heller få för då skulle hans mage krascha helt.

Barnportion av ris och kebab med sallad.

Hugo fick ett eget glas med vatten.


Här kommer ännu en bild på blombuketten, som matchar skåpen.


Jag hade äntligen köpt morotsfrön, på band som jag planterade när vi kom hem, både sommarmorötter och vintermorötter. Och jo jag har endast en låda med jord, borde vara djupare, men det blir vad det blir.


Jag hade en skön dag för mig själv men oj vad den gick fort. Tills familjemedlemmarna började droppa in hade jag gjort laxpasta i ugn, en rätt som jag nu gjorde för andra gången och den gillas.

Ikväll har karlarna i huset sett och ser på fotboll, det blir mycket fotboll nu när det är EM. Jag ser bara ibland, litegrann.
Jag har sett på en film istället och Matilda har varit på jobb.

Dottern har två sommarjobb i år. Hon skall vara barnvakt till en familj också är hon tweensledare på KU (kyrkans ungdom). 
I kväll startade de med tweensträffarna, annonsen i Kummin-tidningen hann inte riktigt med så annonseringen (från instagram) gäller de följande gångerna.


Matilda hade tolv barn nu i kväll på den första träffen och de hade haft så roligt.
Denna planch har Matilda gjort.


Hon jobbar ibland från ku:s kansli i Nykarleby och ibland planerar hon här hemma. 
Hon kommer också att följa med Ku-gänget på turne i sommar, som blir i år istället för sommarlägret. 




Och i slutet av sommaren blir det ett tweensläger.

I dag blev Matilda och Kung-teamet (som jobbar med ungdomarna) välsignade till tjänst i Nykarleby kyrka.

TACK FÖR SOMMARJOBB, TACK ATT DU LEDER JESUS.

JAG VILL LÄRA DIG OCH UNDERVISA DIG OM DEN VÄG DU SKALL VANDRA, JAG VILL GE RÅD OCH LÅTA MITT ÖGA VAKA ÖVER DIG (Psaltaren 32:8).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023