RÄKNAR DAGAR

En vecka kvar att jobba innan jag får semester och jag kan ärligt säga att jag räknar dagarna.

Imorgon väntar ett 12 h skifte. Söndag är jag ledig. Därefter jobbar jag fyra kvällsskiften och efter det får jag ledigt. Vi har stängt över midsommaren så jag avslutar denna arbetslista med tre lediga dagar och får sen semester på riktigt från måndag 28.6 och fyra veckor framåt.
När jag får semester skall jag bara sitta och stirra, som jag skrev till en väninna idag 😉. Då skall jag göra ingenting de första dagarna... eller jag kan ju åtminstone försöka.

Det rekommenderas ju att när man får semester skall man sova ut de första dagarna så mycket man behöver. Men istället är det ju vanligt att när vi människor får semester gör vi helt tvärtom, vi är uppe hela natten och svänger helt dygnet.

Nu fortsätter jag att räkna dagar samtidigt som jag räknar jordgubbskartar (dagens bild). Helt otroligt vad mycket jordgubbar det kommer på mina få plantor och även fast jag flyttade på dem mitt i blomningen.

TACK JESUS ATT SEMESTERN NÄRMAR SIG.

HOPPAS PÅ HERREN, VAR STARK OCH FRIMODIG I DITT HJÄRTA, JA, VÄNTA PÅ HERREN (Psaltaren 27:14).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023