DET ÄR NOG RIKTIGT VATTEN

På morgonpromenaden gick vi förbi ett dagis, där vi ofta går. Barnen sprang runt och lekte. De hade vatten i en pool där de fick dra upp vatten  med sina vattensprutor och sen sprutade de lite här och där (och kanske också lite på varann).

Bilden har dock inget med texten att göra. Men jo tagen på en annan promenad.

När vi gick utanför staketet ropade en flicka högt: Katso, söpö koira! Och några till barn kom och kikade på Hugo. När vi traskade vidare kom en annan flicka springande med en vattenspruta i högsta hugg, hon sprang rakt mot staketet, mot oss och jag hann tänka: nu blir vi våta 😊.

Men flickan stannade in i farten och ropade högt till mig: DET ÄR NOG RIKTIGT VATTEN. Hon var så glad så det bara sprudlade om henne och hon ville så gärna att jag skulle få veta att de fick leka med riktigt vatten.

Jag undrade / undrar om den flickan kanske aldrig får leka med "riktigt vatten" där hemma eftersom hon var så glad som ett barn på julafton. Hon förgyllde verkligen min dag med sin glädje och spontanitet.

TACK JESUS ATT DU ÄR DET LEVANDE VATTNET, DET "RIKTIGA VATTNET".

DEN SOM DRICKER AV DET HÄR VATTNET BLIR TÖRSTIG IGEN, MEN DEN SOM DRICKER AV DET VATTEN JAG GER HONOM SKA ALDRIG NÅGONSIN TÖRSTA. DET VATTEN JAG GER BLIR EN KÄLLA I HONOM MED VATTEN SOM FLÖDAR FRAM TILL EVIGT LIV (Johannesevangeliet 4:13-14).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023